Avatar billede Slettet bruger
08. februar 1999 - 00:00 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

ASP timeout på IIS 4.0

Kan man sætte en maksimum ASP timeout på IIS 4.0.

Således at der ikke kan være en længere timeout end f.eks. 1 minut??

Med venlig hilsen
Zaccyone
Avatar billede med Nybegynder
08. februar 1999 - 15:38 #1
Det kan du med
Server.ScriptTimeOut = 60
Avatar billede admin Novice
08. februar 1999 - 15:39 #2
Jeg har flyttet dit spørgsmål til den rette kategori.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 1999 - 16:16 #3
OK - Det var måske mig der formulerede mig lidt for dårligt!

Jeg mente om man kunne sætte det serverside, således at brugerne ikke kan sætte en længere timeout end hvad jeg har konfigureret IIS'en til.
Avatar billede med Nybegynder
08. februar 1999 - 22:23 #4
Så skal du afvise mit svar, for det aner jeg ikke...
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 1999 - 22:27 #5
Afvist
Avatar billede arnem Nybegynder
15. februar 1999 - 20:03 #6
Hvis du har IIS3 eller lavere gjør du dette i Registry
(HKEY_LOKALE_MACHINE-SYSTEM-CurrentControlSet-Services-W3SVC-ASP)

Hvis du har IIS4 eller høyere, høyre klikker du på den web site det gjelder (f.eks: DefaultWebSite), deretter velger du HomeDirectory, deretter knappen Configuration, deretter AppOption. Her kan du sette default session timeout, ASPScriptTimeout etc etc.

- Mads

Avatar billede arnem Nybegynder
17. februar 1999 - 14:14 #7
Rettelse for IIS4 version.

Hvis du har IIS4 eller høyere, høyre klikker du på den web site det gjelder (f.eks: DefaultWebSite) og velger PROPERTIES, deretter velger du HomeDirectory, deretter knappen Configuration, deretter AppOption. Her kan du sette default session timeout, ASPScriptTimeout etc etc.

- Mads
Avatar billede arnem Nybegynder
17. februar 1999 - 14:17 #8
Et lite problem: Hvis du setter maximum script timeout til 120 minutter :)...
vil alle ASP filer ha en timeout på 120 minutter......

Hvis du skal sette max, men fortsatt ha en default på 60 sekunder antar jeg at du må bruke et ISAPI filter.
Avatar billede asp Nybegynder
03. marts 1999 - 20:14 #9
Det er korrekt at man i IIS kan indstille Scripttimeout, men dette er kun en default indstilling, og kan altid overskrives af et ASP script...
Avatar billede floffy Nybegynder
09. marts 1999 - 23:27 #10
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor ASP alligevel ikke timer out, hvis man f.eks glemmer en MoveNext i et loop (det kan jo smutte)?

Nok en bug..
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
30. marts 1999 - 11:26 #11
Start Internet Service Manager

Find den website eller det virtual directory du vil sætte timeout'en på. og højreklik...vælg Properties...

Derefter væølger du det faneblad der hedder "Home Directory" og tryk på den knapr der hedder configuration. Så vælger du det faneblad der hedder App options og der kan du sætte ASP script timeout værdien samt Session timeout værdien.
Avatar billede med Nybegynder
07. april 1999 - 10:51 #12
Jeg tror ikke man kan?
Det skulle lige være, at lave en funktion der drøner al ASP igennem, og erstatter dem der har skrevet for meget i Session.TimeOut !? Meeeeeeeeen
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 21:56 #13
til med:

Hvis du lige har læst min besked så virker dte fint...jeg administrer ligesom en server så jeg burde vide det :))
Avatar billede Slettet bruger
08. april 1999 - 22:26 #14
Hej cyberoptic

Er du helt sikker på din metode ikke kan overskrives med Session.TimeOut??
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 22:29 #15
Nej det er jeg ikke...du kan sagtens bruge session timeout og den vil self. overskrive alle indstillinbger der er foretaget i MMC....men det er jo netop meningen med den funktion. :) Og det letteste sted at vælge hvor lang timeout'en skal være er i MMC's egenskaber for hele sietet...så er man fri for at skal bruge session timeout på alle sine sider, men så gør den det globalt.
Avatar billede floffy Nybegynder
08. april 1999 - 22:32 #16
Og så er det jeg spørger igen, cyberoptic.

Har du prøvet en uendelig løkke eller MoveNext (typisk nybegyndere) ? Virker den TimeOut så som den skal på din server?
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 22:39 #17
Jeg har ikke oplevet nogle problemer med den...hverken i form at uendelig løkker eller bare generelt ting som har taget for lang tid at kører.
Avatar billede floffy Nybegynder
08. april 1999 - 22:43 #18
Skal vi så ikke lige få det på plads, for jeg arbejder med 7 NT-servere til daglig, og inden af dem timerud?

Prøv et loop (Do While Not RS.Eof) ved databaseudskrivning, men "glem" en RS.MoveNext.

Jeg er meget interesseret i at se hvordan det går med din server. Please...
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 22:47 #19
kigger på det....er back om 10 mins....
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 23:02 #20
Jeg har lige tjekket det....Jeg havde en timeout (i MMC på 20 minutter) men satte en session timeout på 1 minut...det virkede som du sagde..den stoppede ikke indne for et minut....men satte jeg MMC til 1 minut så stoppede den koldt.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 23:04 #21
NEJ...vent...fuck...nu virke rlotrte sku ikke....det var s*terme underligt
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 23:05 #22
SLudder...det virker fint...my mistake...havde skrevet forkert....det virker uden problemer...den stopper efter et minut uanset om jeg gør det i MMC eller bruger Server.ScriptTimeout (det er jo ligesom den du skal bruge...den andne timeout er for session variabler og ikke scriptet)
Avatar billede floffy Nybegynder
08. april 1999 - 23:05 #23
Hmm. Husk at tjekke din processor, jeg vil væde på at den sluger 100%
Avatar billede floffy Nybegynder
08. april 1999 - 23:08 #24
Arrrhg. Hvis det virker så skidefint hos dig...
Jeg bruger SP3 og IIS40, hvad gør du?
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 23:09 #25
Processor load......11%...og det er med over 25 domæner på serveren.....

IIS4, SP4, men lad mig lige tjekke på en server med SP3...BRB
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 23:11 #26
Nope....med SP3 virker det også fint.....

Hvilken ADO version bruger du?
Avatar billede floffy Nybegynder
08. april 1999 - 23:22 #27
Jeg ville snakke med dig - troede dette var din email: ml@hfu.dk ?
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
08. april 1999 - 23:30 #28
det er det somedn også....det er den mail jeg bruger på mit arbejde
Avatar billede floffy Nybegynder
08. april 1999 - 23:34 #29
Jeg har lige sendt dig en mail, har du fået den? Hvis du ikke kan læse den p.t. så skriv lige til floffy@floffy.dk
Avatar billede arnem Nybegynder
09. april 1999 - 00:59 #30
Som jeg nevnet innledningsvis i en av de første meldingene i denne serien (se svar fra ARNEM på toppen). Du setter script timeout i MMC i IIS4. Du kan ikke som noen her skrev overskrive denne ved å bruke script timeout kommandoen i ASP scriptet. MMC bestemmer max antallet; KUN lavere antall minutter kan setter i script i ASP filen. Til de som ikke får dette til å fungere; har dere bootet NT? Hvis dere har gjort det skal alt fungere. Jeg kjører IIS4, SP4 og det virker som det skal.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 1999 - 01:14 #31
Hmmm. nu er jeg efterhånden i tvivl om hvis svar jeg skal acceptere. Er det ikke mest rimeligt at jeg accepterer Arnem's indlæg??

Hvad si'r i?
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
09. april 1999 - 01:21 #32
jo gør du det...det er jo bare point...det har ingen betydning....jeg hjælper personligt bare for at hjælpe...point er ligegyldigt
Avatar billede Slettet bruger
09. april 1999 - 01:28 #33
Jeg har det på samme måde - Glæden ved at hjælpe, og at kunne hjælpe med noget som intereserer én.

Meen der er jo nogen der går op i det med hvor mange point o.s.v. ;)

I øvrigt skal alle der har hjulpet mig have tak.. Dette spørgsmål har stor betydning for mig.

Så mangler jeg bare... Hvordan accepterer jeg Arnem's svar?? Hvis jeg accepterer nu så bliver det jo Cyberoptics svar - eller hur?
Avatar billede long Nybegynder
09. april 1999 - 09:08 #34
Nej, Arnem's Svar står som "Svar"; De andres står som kommentarer. Så hvis du accepterer er det Arnem det får pointene.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 1999 - 11:23 #35
ok