Avatar billede Knutzen21 Nybegynder
29. januar 2010 - 01:30 Der er 7 kommentarer

Min seagate harddisk læses ikke ordentlig på min bærbar (HJÆLP)

Jeg har søgt lidt rundt herinde, men har ikke kunne finde noget om mit problem..

Jeg har fået en Seagate (kender ikke model) men det er en uden strøm og på 360GB.. Kender ikke så meget til det så er i store problemer.

Men nå, hver gang jeg kobler den til min bærbar, så går der omkring 30-40 sek. før den siger den "dut" lyd som kommer når den bliver aktiveret - problemet er så bare, at den ikke læser harddisk ordentlig selvom der er lys i den og det hele (men kan intet se inde under computeren).

Lige når jeg har sat den i usb stikket, og man lytter til den lyder den som når en lastbil bakker.

Er så frusteret fordi jeg har værdigfulde ting derpå :s håber på hjælp. På forhånd tak.
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 08:19 #1
Prøv på en anden pc, da det kan være den ikke får strøm nok.
Avatar billede Knutzen21 Nybegynder
29. januar 2010 - 10:28 #2
har prøvet på 3 forskellige nu, og der sker det samme hver gang.. Den connecter til pc'en, men man kan ikke se drevet under computer.. Men hvis man går ind under computeradminstration og indunder diskdrev og usb-connecter, så kan man se at min seagate er tilsluttet, bare mærkelig jeg ikke kan se den?

Skal jeg prøve og sæt harddisk over i en computer eller hvad?
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 12:25 #3
røv i administration at tildele den et drevbogstav.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
29. januar 2010 - 13:13 #4
"Jeg har fået en Seagate (kender ikke model) men det er en uden strøm og på 360GB."
Uden strøm? der er vel så en dobbelt USB ledning, så HDD får strøm fra USB?
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2010 - 14:11 #5
Det er ikke altid man får et dobbeltkabel med, men det kan købes.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
29. januar 2010 - 15:09 #6
Ja en 360GB skal vel have noget strøm, og hvis det er en 3.5 HDD skal
den sandsynligvis have en særskildt strømforsyning.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
08. februar 2010 - 23:55 #7
Spørger mangler åbenbart også nået strøm, siden han/hun er gået død.