Avatar billede labisama Nybegynder
27. januar 2010 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Style scrollbar?

Hej med jer,

Hvordan er det lige at jeg kan style en scrollbar fremkommet af en overflow:auto; ??

På forhånd tak!
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. januar 2010 - 10:39 #1
scrollbar-face-color
scrollbar-shadow-color
scrollbar-highlight-color
scrollbar-3dlight-color
scrollbar-darkshadow-color
scrollbar-track-color
scrollbar-arrow-color

men det er ikke standard så det virker kun i IE
http://www.w3.org/Style/Examples/007/scrollbars
Avatar billede labisama Nybegynder
27. januar 2010 - 15:02 #2
Jeg har været indover den ovenstående kode, men kunne ikke få det til at virke - var nok fordi jeg tjekkede i firefox.

Findes der ingen universal løsning?
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
27. januar 2010 - 16:36 #3
Det er ikke muligt i Firefox Nej, men de fleste andre browsere. Det er noget Firefox har valgt ikke at håndtere, eller hvordan man nu formulere det :)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. januar 2010 - 18:52 #4
man kan formulere det som, at det er ikke standard :) det er så vidt mig bekendt kun en MS udvidelse til css, derfor er der sikkert ikke andre browsere end IE der understøtter de styles.

men du kan lave din egen scrollbar med lidt javascript.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. januar 2010 - 18:56 #5
fandt denne, men har ikke afprøvet den
og i øvrigt syntes jeg at man så vidt muligt, som han også skriver på den side, skal holde sig fra at "style" scrollbars da der kan være brugere der er svagtseende og derfor har en anden opsætning.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
27. januar 2010 - 18:57 #6
og lad os lige tage linket med bare for god orden skyld :)
http://www.hesido.com/web.php?page=customscrollbar