Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 14:47 Der er 16 kommentarer

MAC lugter

Hej alle

Jeg har lige købt en macbook pro, som jeg bruger i skole hver dag. Problemet er bare, at den er begyndt at lugte af muggen mad. I starten var det ikke så meget, men nu er det blevet meget værre, og det er lidt nedern, når man bruger den i klassen hver dag.

Folk er begyndt at give den øgenavne, og derfor søger jeg jeres hjælp

på forhånd tak
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 14:50 #1
er det rådne æbler den lugter af
Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 14:51 #2
Nej, det er mere ligesom gammel fisk eller noget
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 14:54 #3
der findes en ret der hedder
Fisk i fad med æbler
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=202
måske er det, du har spildt
Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 14:56 #4
Retten ser nice ud, men har aldrig smagt det. Har ikke været i nærheden af mad med min mac, har den kun i tasken, når jeg ikke har time.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2010 - 14:58 #5
Jeg har engang haft ligende problem, det var ganske vist ikke en mac..

Det var en HP Pavilion bærbar, det sjove var at lugten som mindede lidt om tun, først opstod da jeg installerede Ubuntu på den..

Kan det tænkes at det har noget med operativ systemet at gøre?
Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 15:00 #6
Nej, det er det originale operativsystem der ligger på. Snow Leopard.

Tør ikke åbne den (fysisk, skriver fra den nu), da jeg ikke er den store computer nørd
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 15:00 #7
ja, en pingvin er også en fisk, mener jeg
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 15:06 #8
jeg har lidt samme problem med min imac.. tror det er noget de er født med. overvejer at købe en dell efter at ha' hørt deres computere dufter af friske kantareller
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2010 - 15:08 #9
Nej okay, jeg har dog aldrig oplevet at en computer er begyndt at lugte med det originale os på. Dog er det set før i mit hjem så snart man begynder at smide andre versioner på.

Jeg glemte engang en klump svane kød på mit tastatur, jeg var så uheldig at kødsaften løb ned under tastaturet :/ det var knap så smart...

Men jeg går ikke udfra at du er sådan en der selv slagter dyr o.lign. når du siger du har en MAC. ?
Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 15:09 #10
Jeg har ikke glemt nogen svanebøf på tastaturet nej :)

Jeg har dog spillet dette fiskespil meget:
http://www.sjovespil.dk/gratisspilonline/boernespil/gofishing/index.php

Har Mac en lugtsimulator der måske fucker op, når man ikke har spillet i nogle dage ?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2010 - 15:17 #11
Hmm det er muligt at macbook pro'en har en duftsimulator installeret, det er selvfølgelig ikke så smart altid :/

Prøv at åbne din terminal og skriv følgende:

bash /etc/init.d/wunderbaum stop

Måske virker det, måske ikke.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
26. januar 2010 - 15:36 #12
#11 hmm.. jeg prøvede lige at skrive den kommando du kommer med casper men fik følgende output:

$bash /etc/init.d/wunderbaum stop
Trying to shut down Apple Wunderbaum...
Are you sure you want to disable Apple's patented smelling system? Y/N y
Shutting down Apple Wunderbaum . . . . . . [FAILED]
SIGBUS ERROR

hvad kan denne fejl skyldes?
Avatar billede tehmalone Nybegynder
26. januar 2010 - 16:09 #13
Jeg fik samme fejl :/ Nu prøver jeg at skille min computer ad. Har fundet en guide, og så tror jeg jeg smider den i opvaskeren..
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. januar 2010 - 16:32 #14
hvorfor bliver du ved med at skrive sammen med dig selv, men som forskellige brugere
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2010 - 20:31 #15
#12 & #13
Måske skyldes det at servicen ikke er startet? Nu er jeg ikke så meget inde i MAC, men kunne det være en fabriksfejl at den lugter lidt?

Jeg tror snart vi er færdige her. . Nogle computere lugter bare lidt engang imellem . . .
Jeg glæder mig til at høre om den overlevede vaskningen . . :)
Avatar billede thov Forsker
30. januar 2010 - 16:00 #16
Lækkende elektrolytkondensatorer lugter lidt henad rådne fisk.

Åbner du kabinettet, mister du 'garantien' og går du til Apple med den, nægter de nok at reparere den, fordi den lugter (Præcis som de afviser rygeres computere).