Avatar billede gaardbo Nybegynder
25. januar 2010 - 23:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

AVCHD problemer med Pinnacle 14

Jeg har store problemer med optagelser fra mit nye Canon HD-kamera i Pinnacle 14. Jeg kan sagtens få filerne ind i Pinnacle og jeg kan også redigere dem. Men når jeg så vil skrive dem ud til en Video_TS fil eller en ISO fil, så er der hver gang fejl i filerne. Det første af filen er som regel i orden, men 5-10 minutter henne, går det i stå. Både når jeg prøver at afspille ISO-filen og VIDEO_TS filerne. Jeg har også prøvet at brænde ISO-filen, men min DVD-afspiller går også i stå et stykke henne i afspilningen.
Avatar billede justrace Novice
25. januar 2010 - 23:13 #1
Prøv at hent en 30 dages prøve af http://www.sonycreativesoftware.com/moviestudiope

og se om det er det samme.

Hvordan ser din PC's specs. ud?
Avatar billede gaardbo Nybegynder
26. januar 2010 - 17:30 #2
Min PC ser sådan ud:

Intel Core 2Quad CPU Q9950 2x2,83 Ghz
Windows 7 64-bit
NVIDIA Gforce 9800 GT grafikkort
2 stk SATA harddisk - 2 x 250 Gb

Jeg vil gerne prøve at downloade SONY's software (har ikke tid lige nu), men kan ikke få til at stemme, at Pinnacle 14 (den nyeste) ikke kan klare opgaven. Der er noget galt med de filer den laver - f.eks. crasher VLC Mediaplayer når jeg prøver at afspille ISO-filen. Laver jeg Video_TS filer, så kan både VLC og Windows Media Player afspille de første 6-8 minuttrer - så går billedet bare i stå, og 'skyderen' glider hurtigt frem til slut.
Avatar billede justrace Novice
26. januar 2010 - 17:45 #3
Det lyder jo som en ret god maskine. :)

Det med Pinacle og win7 er set før.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
01. februar 2010 - 17:28 #4
Nu har jeg roder og regeret med tingene. Sony Vegas kan jeg ikke bruge. Den jeg kan betale kan for lidt.

Det mystiske er, at jeg kan brænde en ISO-fil, som jeg fint kan afspille med PowerISO. Når jeg så brænder ISO-filen (både med det ene og det andet brænderprogram (oven i købet med verificering af brændte data), så får jeg en DVD, som jeg stopper 7-8 minutter inde i afspilningen. Jeg brænder kun med 8x, så det kan ikke være fejl i brændingen. Via et enkelt af mine programmer - Need4Video - kan jeg faktisk afspille hele DVD'en. Inde på afspilleren ved TV'et, stopper den også - samme sted.
Avatar billede justrace Novice
02. februar 2010 - 23:29 #5
Hvad er det Vegas ikke kan som pinacle kan?

Har du prøvet at klippe en sekvens ud at filmklippet, der hvor den er de 7-8 min. inde?

Det kunne jo tyde ret kraftigt på der ligger en lille fejl.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
08. februar 2010 - 18:43 #6
Jeg tror jeg har fundet us af det selv. Jeg har åbenbart sat Pinnacle til at bygge filerne op (video_ts og/eller iso) FØR Pinnacle var færdig med at baggrunds-bearbejde filerne. Nu har jeg prøvet at lade det færdigredigerede program stå i en rum tid, før jeg begynder at lave slutfilerne. Og nu virker det fint. Det tager åbenbart laaaaang tid at rendere filerne og overgangene, og programmet giver ikke besked om, at det ikke er færdig.
Avatar billede gaardbo Nybegynder
08. februar 2010 - 18:43 #7
Lukker