Avatar billede heine11 Nybegynder
24. januar 2010 - 17:10 Der er 4 kommentarer

Tilføj billede til MP3-filer

Jeg har en del albums og enkelte MP3-filer, hvor WMP eller andre afspillere ikke anvender albumcover-billedet når filen afspilles - Der vises bare en node - og i Windows Medie center vises bare Album-titelen i stedet for billedet/Albumcoveret.

Er der en nem måde at tilføje albumcoveret til MP3-erne?

Gerne både en måde til en enkelt fil, og hvis man har et helt album - Jeg har filen med albumcoveret så det er ikke et problem at finde den - bare at kæde det sammen med MP3'en
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2010 - 17:19 #1
med dbPowerAmp indlæst kan du højreklikke på mp3-filer i stifinder, og rette dens tags - også sætte billede ind.
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Avatar billede kec2 Nybegynder
24. januar 2010 - 17:28 #2
Mp3tag er også en mulighed.
http://www.mp3tag.de/en/

Hvis du navngiver dit cover billede "folder.jpg" så bruger windows det som thumbnail/ikon.
Avatar billede heine11 Nybegynder
24. januar 2010 - 18:14 #3
Kan jeg ligge billedet i mappen med mp3-erne og kalde billedet folder.jpg ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2010 - 18:37 #4
hvis du opdeler, så hver cd ligger i en mappe for sig, og der i hver mappe er et billede kaldet folder.jpg, så vil stifinder og windows media-player bruge det.