Avatar billede lazydee Nybegynder
22. januar 2010 - 15:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tascam lydkort driver crasher Windows XP

Hej Eksperter

Jeg har lige købt et USB lydkort, Tascam US 122 MK2. Min computer crasher, når jeg prøver at installere driveren.

Jeg har prøvet at installere driveren både fra den medfølgende CD og fra producentens hjemmeside. Computeren rebooter af sig selv det samme sted hver gang i driver installationen. (Først installerer den USB driver, bagefter installerer den audio driver, og så går det galt.)

Jeg har en Pentium 4, 3 GHz, 2.5GB ram, Windows XP Home.

Jeg har prøvet at starte windows i safe mode, og så kan den faktisk godt installere driveren, men når jeg så starter windows i normal mode, rebooter den af sig selv under opstart.

Håber I kan hjælpe...

På forhånd tak

Nicolas
Avatar billede anders-j Nybegynder
22. januar 2010 - 15:36 #1
Har du prøvet at installere det, uden at have selve lydkortet tilsluttet?
Avatar billede lazydee Nybegynder
22. januar 2010 - 15:37 #2
Ja, det har jeg prøvet
Avatar billede anders-j Nybegynder
22. januar 2010 - 15:50 #3
Har du afinstalleret evt. andre gamle lydkort drivere?
Avatar billede lazydee Nybegynder
22. januar 2010 - 15:58 #4
ja
Avatar billede anders-j Nybegynder
22. januar 2010 - 16:13 #5
Hvad lydkort havde du før?

Hvis du har et onboard, f.eks skal dette slås fra i BiOS først.
Avatar billede lazydee Nybegynder
22. januar 2010 - 17:38 #6
Det var et soundblaster lydkort. Jeg er ikke sikker på om det var onboard (Men det tror jeg). Jeg har fjernet dens driver, men i enhedshåndtering kan jeg se at dens placering er: PCI-bus 0, enhed 20, funktion 5.
Avatar billede anders-j Nybegynder
22. januar 2010 - 18:19 #7
Hvis det er onboard, sidder stik osv. til lyd oppe omkring hvor du sætter keyboard/mus til osv..

Hvis det ikke er onboard, sidder det længere nede, under grafikkort.
Avatar billede anders-j Nybegynder
22. januar 2010 - 18:34 #8
Men nu du siger Soundblaster, så sidder det sikkert, som et kort i selve bundkortet.

Dette skal du tage ud, før du kan installere det andet.

Det er helt sikkert det, der laver rod.

Hvis det sidder under grafikkortet, så skal du pille siden af, og så kigge bagpå, der sidder sikkert en skrue, som holder kortet fast.
Denne skruer du af, og forsigtigt rykker du kortet ud.

Hvis det er onboard, og det sidder oppe omkring hvor man sætter keyboard/mus til, skal du ind i BiOS under opstart, og slå det fra der.

Meld lige tilbage når du ved hvad det er for et slags.
og bemærk, du skal kun svare ved at trykke "kommentar"
Avatar billede lazydee Nybegynder
22. januar 2010 - 19:01 #9
Ok, det er et onboard lydkort. Jeg var faktisk inde i bios tidligere og slå det fra efter du nævnte det før. (Men jeg er ikke 100% sikker på at jeg gjorde det korrekt.) Jeg har prøvet at geninstallere Tascam driveren igen og igen samme fejl.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. januar 2010 - 20:07 #10
Avatar billede lazydee Nybegynder
22. januar 2010 - 20:27 #11
Hej, ja det er det samme spørgsmål. (Jeg skrev indlægget fra en computer, hvor jeg ikke kunne se, når indlægget var blevet oprettet, så jeg kom til at gøre det to gange.) Jeg har prøvet at sige "afmeld" til http://www.eksperten.dk/spm/899232, men det er der alså stadig.
Ved ikke hvordan jeg sletter det.
Avatar billede Beach Mester
23. januar 2010 - 06:54 #12
Du "sletter" den anden tråd ved at gå til spørgsmålet og ligge et svar og derefter acceptere dette. Gerne med henvisning til dette spørgsmål endnuengang så alle andre kan få hoved og hale i det;-)

//B
Avatar billede lazydee Nybegynder
24. januar 2010 - 22:09 #13
Ok, så fik jeg lukket det andet spørgsmål. Beklager forvirringen.

Mit problem er stadig ikke blevet løst, jeg håber at nogen kan hjælpe.

Mvh
Nicolas