Avatar billede linuxnewbee Nybegynder
22. januar 2010 - 00:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Konverter til højere kps ?

Hej eksperter
Jeg skal konvertere nogle wma 80kps til mp3, er der nogen som helst grund til at vælge en højere bithastighed f.eks 256 kps når jeg konverterer?
Avatar billede Beach Mester
22. januar 2010 - 01:40 #1
Det er OK at vælge et eller MAX to trin højere bitrate når du konvertere imellem forskellige formater, da der til tider kan ligge mere data i det første format end i det andet.
Har ikke så meget styr på hvor meget der ligger i wma, men tror ikke det er så meget at det er muligt at høre selv på HighEnd grej. Så her konvertere jeg selv direkte over fra 192 til 192.
Nogle formater er bedre til at komprimere end andre, og er det et af de nyeste (f.eks. H264/HD) så bruges nogle af de nyeste og bedste algoritmer til komprimering hvilket gør at der skal spilles med noget højere kort på den anden side.

//B
Avatar billede Bodillen Nybegynder
22. januar 2010 - 11:20 #2
Det siges, at WMA lyder bedre end mp3 ved lave bitrates, så jeg ville vælge 128 kps
Avatar billede linuxnewbee Nybegynder
22. januar 2010 - 14:32 #3
Tak for svarene - det var også det, jeg var kommet frem til via min egen lommefilosofi.
Der kan ikke skabes noget, der ikke er der - men der skal være plads til det, som faktisk er der.

beach smid et svar
Avatar billede Beach Mester
23. januar 2010 - 07:31 #4
"Der kan ikke skabes noget, der ikke er der - men der skal være plads til det, som faktisk er der"
Nøjagtig det som jeg skrev imellem linjerne, så den er 101% rigtig opfattet *SS*

Hvis man stadig er i tvivl så er det altid godt lige at lave en A-B test både på ens eget lydgrej og på en god vens grej som ligger mindst dobbelt så højt som ens egen planer et stykke ud i fremtiden.

Ved godt jeg altid bliver kaldt "overkill" i mange lydkredse, men har flere gange prøvet at komme frem til noget der andre steder er "ikke godt nok" når man lytter, og det kan for få kroner (mere harddiskplads) nemt fikses ved at gå en trin eller 2 op over hvad der kan være i ->den<- spand vand.

//B