Avatar billede rasmusa Nybegynder
17. juli 2001 - 16:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Irc bot

Hey er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en irc bot i php??

Jeg ved det kan ladesig gøre, men vil gerne lige høre hvad det kræver.
f.eks. Kan man køre en irc bot fra et normalt webhotel med php og mysql support?

Ud over det kunne jeg godt bruge lidt hjælp til at lave botten, hvordan connecter jeg til en irc server, hvordan joiner jeg en channel o.s.v.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
17. juli 2001 - 17:04 #1
med på en lytter
Avatar billede bbs Nybegynder
17. juli 2001 - 17:05 #2
Prøv at søge efter det på www.tucows.com
De har vidst et par stykker :-)
Avatar billede rasmusa Nybegynder
17. juli 2001 - 17:10 #3
Jeg ville selv lave den i php, ikke downloade et program
Avatar billede rasmusa Nybegynder
17. juli 2001 - 17:12 #4
jeg er rimelig ny i php, men har alligevel prøvet her er noget af det jeg har lavet, det virker ikke så lidt hjælp er velkomment:

<?
$server_ip = gethostbyname(\"irc2.uk.quakenet.org\");
$server_port = 6667;

ircg_pconnect(^Avatar^[,$server_ip[,$server_port]]);

ircg_join (ircg_pconnect,#rfd);
?>
Avatar billede lauer Nybegynder
17. juli 2001 - 19:01 #5
Du kan ikke lave en bot som køre igennem et webhotel. Du er nødt til at have din egen server med PHP og MySQL.
Du kan finde en bot på http://www.kill-9.dk/php_egg/ (sinden er skrevet på engelsk, men det er danskere der har lavet den)
Derfra kan du så se hvordan det hele foregår og få nogle trix til din egen bot.
Avatar billede rasmusa Nybegynder
17. juli 2001 - 19:29 #6
kigger lige på det
Avatar billede lauer Nybegynder
23. august 2001 - 15:37 #7
tak for point