Avatar billede jacgeld Nybegynder
21. januar 2010 - 09:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ram. (etspørgsmål omkring hastighed)

Jeg skal ud og købe lidt ekstra ram til min bærbar HP DV9685.

De eksisterende ram kører PC5300 667 mHz.
Jeg har fundet nogle ram til den, som kører PC 6400 800 mhz.

Vil jeg vinde noget eller tabe, ved at udskrifte mine ram til en type som kører hurtigere.
Avatar billede drenriza Nybegynder
21. januar 2010 - 10:01 #1
Jeg ville ikke mene at du ville kunne mærke nogen forskel overhoved. Du ville måske kunne måle dig frem til en forskel men ikke en synlig en.
Avatar billede jacgeld Nybegynder
21. januar 2010 - 12:12 #2
Super, Så hvis computer fint kan bruge de nye ram PC 6400 800 mhz, så køber jeg dem

Grunden til at jeg forhøre mig, er at prisen på PC 6400 800 mhz er lavere end PC5300 667 mHz.

Så hvis det ikke laver nogen form for negativ forskel, køber jeg de billigste.
Avatar billede drenriza Nybegynder
21. januar 2010 - 12:53 #3
Der er ingen form for negativ forskel på de 2. Køb det billigeste.
Avatar billede Nereos Nybegynder
21. januar 2010 - 15:29 #4
De nye hurtigere ram, kører automatisk bare langsommere for at matche dem du har i.

Med hensyn tíl hastighedsforskellen kan du ikke mærke forskel, men den bliver selvfølgelig hurtigere ved at du øger den totale mængde ram :)

Altså køb roligt de billigste!
Avatar billede jacgeld Nybegynder
21. januar 2010 - 19:18 #5
Jeg siger mange tak for de fine svar, hvis drenriza også vil lægge et svar, så deler jeg pointet mellem jer.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede drenriza Nybegynder
21. januar 2010 - 20:42 #6
:)