Avatar billede moernmik Nybegynder
17. januar 2010 - 15:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antennestik

Hej,

jeg overvejer lidt at skifte til Yousee, men da jeg har et lidt anderledes antennestik skal jeg lige høre om det kan lade sig gøre.

Jeg ved der medfølger en antenneforstærker/omformer fra Yousee når man bestiller deres bredbåndspakke, denne skal dog kobles i i et antennestik, hvor der både er radio og tv udgang - jeg har dog kun et stik med tv ugang, altså kun én udgang. Er det muligt at købe en omformer til denne? Eller har yousee ligeledes en løsning til denne?

Smid gerne et link til en omformer, hvis i har set sådan en. Skal siges jeg ikke bruger antennestikket i forvejen, så der behøver ikke være tv ugang på omformeren bare en ugang til Yousee bredbånd ;)
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. januar 2010 - 16:04 #1
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2010 - 16:07 #2
Hvis jeg forstår dig ret, behøver du kun et lille stykke antennekabel med de rigtige stik i hver ende, som du sætter mellem din TV-udgang og splitteren/omformeren fra YouSee. Splitteren fra YouSee sørger for, du får data til din computer og ikke TV eller radiosignaler.
Avatar billede moernmik Nybegynder
17. januar 2010 - 17:34 #3
Så tror jeg at jeg har forklaret det dårligt ;)

Mit antennestik har kun én udgang og den forstærker der følger med Yousee Bredbånd kræver to udgange (TV og radio). Forstærkeren skal sættes på hvorefter jeg har en dataudgang, TV udgang samt en radio udgang - får altså én udgang mere, nemlig data udgangen, som skal bruges til Yousee Bredbånd.
Avatar billede milter Ekspert
17. januar 2010 - 21:41 #4
Jeg tror faktisk, jeg har forstået dig :-)

Hvis ellers dit eksisterende antenneudtag indeholder et ufiltreret antennesignal, skal du bare have det videre ind i YouSees "gør det selv boks".

Som jeg forstår det, er det kun et spørgsmål om, at dit antenneudtag og YouSees boks ikke passer sammen rent fysisk. Du kan så enten sætte et nyt antenneudtag op eller nøjes med at trække det kabel, jeg omtalte i første indlæg.

Herunder er der et link til forskellige former for antenneudtag.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/antenneudtag-6867c1.html
Avatar billede moernmik Nybegynder
09. september 2011 - 11:35 #5
Lukker.