Avatar billede eSKape Nybegynder
15. januar 2010 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Password manager til flere personer med person/level-afgrænsning

Hej eksperter

Jeg kunne ikke finde en kategori der rigtigt passede, men en e-løsning er vel det jeg mangler.

Jeg har brug for et system, der kan holde styr på vores forenings logins til forskellige systemer. Vi har adgang en hel del forskellige systemer såsom netværksudstyr, beskyttede excel-regneark og weblogins til mange forskellige online interne og eksterne systemer.

Her har jeg brug for et system, hvor man kan logge ind med en bruger, og så få adgang til de logins, som ens bruger er blevet tildelt.

Man skal så kunne blive tildelt en gruppe/level, der har adgang til en bunke logins, men også tildeles personlige logins (dette kan dog være blot en gruppe, der har adgang til dette login, som man som bruger så bliver tildelt)

Det virker forholdsvist simpelt at lave selv, det er kun lidt databasejonglering, men jeg vil jo ikke opfinde den dybe tallerken, hvis nogen allerede har lavet noget open source der virker.

Er der nogen der har kendskab til et sådant system, meget gerne som webservice?

Svend
Avatar billede jps6kb Novice
21. januar 2010 - 14:42 #1
Hej Svend,

Jeg kender ikke noget program, men hvis det har interesse, vil jeg gerne lave et tilbud på sådan et system til dig.

Du kan kontakte mig på 6060 2066.

Med venlig hilsen
Kim Bang
B-WEB
Avatar billede eSKape Nybegynder
21. januar 2010 - 21:49 #2
Hej Kim

Tusind tak for dit tilbud, men jeg vil hellere end gerne selv udvikle det. Jeg udvikler i forvejen alt for lidt i min arbejdsdag, så det vil jeg gerne selv.

Men - hvis der nu var et gennemtænkt og gennemarbejdet system, som nogen måske endda kan anbefale, så er det jo dumt at opfinde den dybe tallerken igen.

Med venlig hilsen
Svend Koustrup
Avatar billede eSKape Nybegynder
25. januar 2010 - 17:27 #3
Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen systemer, der kan det, som vi har brug for.

Det skal være et system, som, når man er logget ind, så har man nem adgang til de logins, som man er blevet tildelt.

Problemet ligger dog i sikkerheden, fordi kodeordene ligger jo umiddelbart i klar tekst i databasen, hvilket da vist er en no-go. Hvordan kan jo komme udenom dette, når jeg samtidig vil hive informationerne ud som klartekst (copy-paste).

Er det overhovedet muligt at gemme data krypteret, og vise det i klartekst?

Nogen der har nogen ideer?

Med venlig hilsen
Svend Koustrup
Avatar billede eSKape Nybegynder
04. februar 2010 - 13:19 #4
Nå, det kom der ikke meget svar på.

Lukker denne tråd om en uges tid... (eller når jeg lige kigger ind næste gang)

Skriv endelig, hvis du kender noget jeg kan bruge eller har tips til hvordan jeg skal gøre det

//SFK