Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
15. januar 2010 - 12:33 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Har jeg ikke 14 dages returret?

Jeg har købt et webhotel på internettet hos Web10. Efter jeg har leget lidt med det, finder jeg ud at at jeg ikke kan bruge deres service, da jeg ikke kan installere den webshop (til privat brug) som jeg gerne vil(Magento).

Herefter beder jeg firmaet ændre deres indstillinger, men det vil de ikke.

Jeg opsiger mit abonnement, efter 12 dage, men de vil ikke returnere min betaling.
Jeg har forudbetalt for et år!

Har man ikke 14 dages fortrydelsesret i denne situation?

Link til Web10s betingelser: http://www.web10.dk/footer.php?area=cond
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. januar 2010 - 12:40 #1
Et domæne og webhotel er "specielt" opsat til dig og derfor har du som udgangspunkt ikke 14 dages fortrydelsesret. Nogen få tilbyder det dog alligevel, så er det noget pengene tilbage garanti
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
15. januar 2010 - 12:45 #2
Det kan godt være at det er "specielt" opsat, men det er jo ikke opsat til det jeg skal bruge det til, samt de er ikke villige til at ændre det til noget brugbart!
Kan på ingen måder anbefale Web10 til nogen!
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. januar 2010 - 12:54 #3
Nu kan et webhotel med 1000 eller 3000 kunder på hver server jo ikke rette alle indstillinger til så det passer til samtlige kunder, så skal man nok vælge en VPS løsning eller nogen der har et webhotel til netop denne shop.

Snakkede du med deres support/salg inden hvor de lovede de kunne tilbyde denne indstilling? Ellers får du nok ikke så meget ud af det?
Avatar billede stigma Nybegynder
15. januar 2010 - 13:50 #4
14 dages returret, står ikke skrevet nogle steder i købeloven. Det er helt op til virksomheden om de vil yde den service.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. januar 2010 - 14:04 #5
#4 Det er ikke helt korrekt, det er fyssiske butikker, men online skal butikkerne tilbyde det dog ikke hvis det er noget der laves specielt til kunden.. Domæner, webhotel, udskærring, gravering m.v.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. januar 2010 - 14:14 #6
efter som et webhotel aldrig er et unik produkt lavet til den enkelte bruger, og som regel ej heller koster firmaet noget at sætte op, bør de refundere pengene.

De er naturligvis berettiget til at ikke refundere beløbet for selve domænet hvis du har fået oprettet sådanne et.

De kan til nød også beholde pengene for "opsætning/oprettelse af webhotel"

Men de bør helt sikkert returnere pengene for den månedlige betaling, da du jo ikke skal benytte dem, og de derfor ikke har nogle løbende udgifter forbundet med det.
Lidt ligesom telefonselskaberne skal acceptere en annullering af abonnement, hvis telefonen bliver beskadiget og ikke reperares inden for overskuelig tid.

Problemet med host som web10 er at de fleste sager er under 500 kr som er minimumsbeløbet hvis du vil klage over dem, hos forbrugerombudsmanden.

Men enhver host med respekt for sig selv, ville da returnere som minimum den månedlige pris for webhotellet.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. januar 2010 - 14:14 #7
og ja. der er 14 dages fuld returret for alt købt online.
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. januar 2010 - 14:18 #8
Om du mener det er specielt sat op eller ej eller om det er god webhotel skik kan man vel ikke bruge til det vilde :)

Der er ikke noget i loven der gør at man kan kræve pengene tilbage, jeg har i hvert fald endnu ikke fundet en afgørelse der giver brugeren af webhotel ret til at fortryde, men har du et link så smid de endelig.
Avatar billede 9000aalborg Nybegynder
11. februar 2010 - 22:44 #9
Jeg kommer vist ikke videre i denne sag!
Konklusion: HOLD JER VÆK FRA WEB10!!!

Smid et svar hvis I vil have point.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. februar 2010 - 22:54 #10
Ny Konklusion: Hold dig dig fra mange webhosting i DK, de fleste i udlandet tilbyder 30 dage penge tilbage garanti