Avatar billede z4nd3r Nybegynder
15. januar 2010 - 00:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Meget sløv computer..!!

Hej Eksperter!

Jeg ville her i går spille noget COD:MW2, men jeg droppede det fuldstændigt fordi jeg ikke gider at spille når det hakker. Kunne selvfølgelig sætte grafikken ned, men hvem gider det når ens computer fra start af har kunne køre det i "ekstra high" på næsten alle settings?
Det samme er sket i Dirt2, og der kan man tage sådan en benchmark test inde i spillet for at se hvordan ens framerate bliver og der havde jeg som minimum 53,3 fps før, hvor jeg nu kun har 27,7. Og for mig er det fuldstændig uspilleligt bare det hakker lidt.

Nu kommer så gåden!
Jeg havde i starten af min brug af min computer standard køleren på min CPU og der havde jeg problemer med temperaturen. Den blev 66 grader varm hvor MAX på min CPU er 62 grader. Kan min CPU have taget skade af varmen?

Jeg startede med at rydde op og tjekke logfiler i hijackthis plus scanne med bullguard, og der blev ikke fundet noget snavs overhovedet... Det virkede ikke...
Så blev formateret og jeg har kørt spillene ind igen, men problemet er der stadig.

Specs på spanden er som følger:
Bundkort: MSI 790GX-G65
CPU: AMD Phenom 2 x4 955 3.2Ghz
RAM: 4GB Corsair XMB3 1333Mhz
Grafikkort: Sapphire Radeon HD5870

Håber i kan hjælpe mig med mine kvaler!

Mvh Alexander
15. januar 2010 - 08:24 #1
...Så blev formateret ... Har du 100% styr på
* Driverpakker til din hardware ?
* Opdateringer fra WindowsUpdate mm.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. januar 2010 - 08:42 #2
Hvis din cpu har taget skade, så vil du i 9 ud af 10 gange ikke kunne startedin maskine.

Tror hvis jeg var dig, vil det bedste være at gemme alt vigtigt på maskinen, og så lave en reinstallation af det hele.

Men problemet kan være en virus, der går ind og laver buffe-flaskehalse i din grafikprocessor.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
15. januar 2010 - 09:20 #3
hvis du har geninstalleret windows så burde det virke. jeg oplever dog også, at i takt med at hardwaren bliver ældre, så kører det også langsommere, så hvis din computer efterhånden er godt gammel, så kan det også spille en rolle.

som karise_larry siger så er det også helt vildt vigtigt at dine drivere bare spiller 100%.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 09:29 #4
først rens dit graffik kort for snavs og skidt - det kunne godt være varme. det er utroligt hvad der kan være af møg på dådan en blæser

hent rivatuner til at styre blæserne på dit ati graffikkort

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

http://i49.tinypic.com/2z84579.jpg

jeg har ati 4870x2 og bruger også rivatuner
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
15. januar 2010 - 09:33 #5
Ja, jeg har styr på driverpakkerne lige på nær jeg er i tvivl om én ting..!! Men den har altid været sat op som den er nu... Det jeg er i tvivl om er om chipsetdriverne bliver installeret sammen med grafikdriver fra den der catalyst pakke? Men eftersom at det er den samme måde jeg har gjort det på hver gang kan det jo ikke være der problemet ligger
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 09:39 #6
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
15. januar 2010 - 09:45 #7
Og her er mine temps:

http://i47.tinypic.com/rgwfhc.png
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 09:56 #8
ja men hvad er de under belastning
spil et eller andet krævende og tag et nyt  billede

????
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
15. januar 2010 - 10:05 #9
Jeg behøver da ikke tage et nyt billede hvis jeg fortæller dig at det er efter en runde Dirt2..!! Så det er hvad den bliver når man spiller..!!

Og der er ikke megen hjælp jeg får via det link, for jeg har allerede chipsetdrivere og så videre derinde fra. Men hvis du går ind og søger på driverne til chipsettet inde på amd.com så vil du også få smidt catalyst pakken i hovedet ligesom med grafikken. Så tænkte jeg bare på om den ikke var nok..??

Dengang jeg havde varmeproblem fik jeg lige pludselig denne loginskærm og blev enig med mig selv om at jeg hellere måtte købe en anden køler!

http://i49.tinypic.com/300y913.jpg
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
17. januar 2010 - 16:35 #10
Fandt ud af at AMD Cool 'n' Quiet lavede en prop i systemet...