Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
11. januar 2010 - 18:59 Der er 4 kommentarer

Inkompatibel processor?

Jeg har samlet en computer til min kæreste
med et M2N68-AM PLUS bundkort som står at den ER kompatibel med Athlon 64 X2, men når jeg starter computeren kommer der en promp i bios det siger processoren er ukompatibel med bundkortet.

Når jeg googler kortet står der flere steder at den er kompatibel, og jeg har ikke kunne finde noget videre infomation på nettet ang dette, er der nogen der har oplevet ligende eller eventuelt har et forslag til et fix?

På forhånd tak.
Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
11. januar 2010 - 19:01 #1
NB: Jeg kan godt komme videre hvis jeg trykker f1, men det er sku stadig weird.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. januar 2010 - 19:07 #2
Hej har du mulighed for at ændre multiplayer i bios? Måske en chipset opdatering
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2010 - 20:25 #3
Den AMD Athlon 64 X2 (3600+ - 4800+) du sætter i, er vel ikke en til socket 939 ?

Motherboard manual side: (12/40 PDF) - punkt: 1.3
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
This motherboard comes with a 940 pin AMD socket AM2+ / AM2 for AMD Phenom II / AMD Phenom / Athlon FX / Athlon 64 / Sempron processor
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. januar 2010 - 12:41 #4
I øvrigt når du får mulighed for at trykke F1 er det fordi bios ikke er opsat korrekt så du må også få mulighed for at trykke F2 for bios setup!