Avatar billede soil Nybegynder
10. januar 2010 - 16:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word/Outlook går ned ved enten oprettelse af punktopstilling eller redigering i punktopstilling

Hej,

I et stykke tid har jeg oplevet at Word går ned ved enten oprettelse af punktopstilling eller redigering i en eksisterende punktopstilling. Da jeg bruger Word som tekstbehanling i Outloook skar det samme her (det er Officepakke 2003 fuldt opdateret jeg arbejder med). Der kommer ikke nogen besked om hvad fejl det evt. er - bare den sædvanlige om man vil raportere til MS (hvad jeg selvfølgelig har gjort jeg ved ikke hvormange gange. Word laver gendannelse men hvis man så igen prøver at oprette punktopstilling eller redigering i den eksisterende punktopstilling går det ned igen.

Nogen der har samme fejl eller oplevet noget lignende?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. januar 2010 - 17:34 #1
Indstillingerne for punkopstillinger er gemt i Registry. Problemet skyldes sandsynligvis, at der er en ødelagt nøgle (key) i Registry. Du kan slette den pågældende key, og systemet laver automatisk en ny. Gør sådan:

1. Vælg Start nederst til venstre.

2. Vælg Kør (Run).

3. Skriv "regedit" (uden citationstegn) i dialogboksen og klik OK.

4. I Registreringseditoren skal du finde key'en:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\List Gallery Presets

5. Marker den pågældende key og tast Delete (eller omdøb den til noget andet). Luk vinduet og prøv at starte Word igen. Prøv om problemet nu er løst.
Avatar billede soil Nybegynder
11. januar 2010 - 22:55 #2
Takker - det virkede (indtil videre). Øhhh, kan ikke huske hvordan det er jeg giver dig dine points?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. januar 2010 - 00:03 #3
Du kan give point, hvis der er et svar - og det er der nu :-)

Hvis det samme sker igen, må du lave samme reparation igen. Jeg har aldrig selv haft behov for den reparation, og jeg har nok brugt Word mere end de fleste, så sandsynligheden for, at det sker tit, er vist ikke stor.