Avatar billede flope Nybegynder
07. januar 2010 - 10:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Request Querystring("title") = hente data

Hej eksperter.

Jeg har en database som indeholder
ID
LinkName
Body

Meningen med dette er at man fra databasen skal have mulighed for at oprette nye undersider. LinkName er titlen og Body er indholdet

Når jeg mener undersider, mener jeg f.eks. www.minside.dk/hovedsiden.aspx?LinkName=Underside1

Det jeg skal bruge hjælp til, er hvordan at jeg får Request.Querystring til at udskrive data (afhængig af linkName)

Min codebehind er helt tom. Jeg ved virkelig ikke hvordan at syntaksen skal laves.
Istedet for at skulle lave en ny database-connection, håbede jeg på at der var en smart måde hvor man enten kunne referere til sin sqldatasource (som jeg bruger i min front-end) eller til min connectionstring i web.config

På forhånd tak :)
Avatar billede flope Nybegynder
08. januar 2010 - 14:47 #1
Jeg fandt selv ud af det.
Var slet ikke klar over at 3.5 indeholdte så mange hjælpemidler. i mit tilfælde

    <SelectParameters>
    <asp:QueryStringParameter ConvertEmptyStringToNull="true" Name="linkName"
            QueryStringField="title" Type="String" />
    </SelectParameters>
Avatar billede flope Nybegynder
08. januar 2010 - 14:47 #2
hov,
svar