Avatar billede chrisrj Forsker
06. januar 2010 - 13:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ny PC(bærbar) til mor

Hejsa

Jeg har fået til opgave at finde en ny computer til min mor. :)

Pt. har hun en stationær, men jeg tror det ville være bedre for hende at have en bærbar.
Så behøver hun heller ikke lægge beslag på min, når hun kommer forbi! ;)

Hun skal bare bruge den til alm. ting såsom inet, mail og den slags småting - altså har hun ikke  behov for en super maskine.
Derudover skal den kunne tilslutte en alm. fladskærm og tastatur+mus. Men det burde vel ikke noget problem...

Jeg tænkte derfor på at hun skulle have en af de der mini-bærbare - det er også nemmerer når hun skal nogen steder med den.

Her er så det så jeg kommer til kort. :) For jeg aner ikke hvilke der er gode, og hvilke der er skod.

Kan I hjælpe?? :)
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
06. januar 2010 - 15:17 #1
Hej Chris J

Jeg har selv lige købt en lille pc til studiebrug ~ det du beskriver. Det skal siges at jeg ikke er en computer geek, men har dog været det :).

Jeg ville gerne have en der var så billig som mulig men kunne køre flere tasks ad gangen. Samtidigt skulle den være lille men med fungerende tastatur. Mit valg faldt på "Acer Timeline 1810TZ", både fordi den var på kampagne og fordi den opfyldte alle mine krav.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640178&q=&sp=

Håber du kunne bruge mit indlæg til noget.

Venlig hilsen
Daniel
Avatar billede JeppeT Nybegynder
06. januar 2010 - 15:29 #2
Er der brug for lyd når den skal tilsluttes til fladskærmen?
For er der brug for det, skal du jo bruge hdmi for at få lyd+billede med på et stik. Man kan selvfølgelig gøre det på andre måder, men tror det bliver lidt indviklet i længden.
Og så tror jeg heller ikke at der er mange mini bærbare der har hdmi. Men det kun noget jeg tror^^'

JeppeT -
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
06. januar 2010 - 15:32 #3
Den jeg har linket til har.

PS Højtalerne i den skulle være ringe pga deres placering.
Avatar billede chrisrj Forsker
06. januar 2010 - 15:54 #4
Tak for jeres svar.

Jeg kan se der nok liige mangler lidt uddybning. :)

Naturligvis skal der være lyd på den, men maskinen skal ikke bruges hverken til film eller som musikanlæg.
Den skærm hun har er halvgammel og har ikke hdmi.

Prisen er natuligvis også en væsentlig faktor. :)

I og med jeg skal stå for supporten på maskinen, sætter der også grænser for medfølgende OS(læs: kun windows).

Jeg har forsøg at lave en afgrænset søgning på edbpriser.dk: http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=&s=popularity&cpath=1-1-48&qt=Fql&nf=intmatrix9%3arange(min%2c+13.3000000000%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)%c2%a7price%3a%5b1506%3b3500%5d%c2%a7strmatrix1%3anot(%5e%22Apple+MacOS+X+10.4+%c2%a40.0000000000%22%24)%5bMultiValSep%5dnot(%5e%22Apple+MacOS+X+10.5+%c2%a40.0000000000%22%24)%5bMultiValSep%5dnot(%5e%22Apple+MacOS+X+10.6+%c2%a40.0000000000%22%24)%5bMultiValSep%5dnot(%5e%22FreeDOS+%c2%a40.0000000000%22%24)%5bMultiValSep%5dnot(%5e%22Linux+%c2%a40.0000000000%22%24)%5bMultiValSep%5dnot(%5e%22SUSE+Linux+Enterprise+Desktop+11+%c2%a40.0000000000%22%24)%5bMultiValSep%5d%c2%a7specifictaxonomy%3a%5eComputer%7c1%2fB%c3%a6rbar%7c48%24

(håber linket virker :S)

Optimalt ville jeg gerne have et par muligheder jeg kan fremvise for hende, så hun kan vælge selv. :)
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
06. januar 2010 - 16:50 #5
Til din søgning vil jeg sige at der skal smides 2 gb ram i.

Hvilket medfører at den kommer til at koste fra 2800+

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640178

er stadig det bedste bud(Der er jo højtalere i men de er ikke gode). Jeg har ikke belæg for at sige noget om nogle af de andre, men vil lige slå fast at processoren der er i er ca. dobbelt så hurtig som de andre søgningen giver i følge reviews på nettet.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
06. januar 2010 - 16:53 #6
Asus eee er god kvalitet til prisen
Avatar billede chrisrj Forsker
11. januar 2010 - 20:04 #7
Hej alle

Det ser ud til at finaskrisen har sat ind hos min mor, så ingen ny maskine i denne omgang. :(

Hvis I lige smider et svar hver, så kan vi få lukket her... :)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
11. januar 2010 - 20:34 #8
Øv da
Avatar billede kalle_klaphat Nybegynder
11. januar 2010 - 21:03 #9
Ærgerligt