Avatar billede hr-carsten Nybegynder
06. januar 2010 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

æøå

hvorfor viser min side æøå som � texten kan forsiden kan vise æøå MEN.. menu og de andre sider viser �

Tak Carsten
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
06. januar 2010 - 11:37 #1
� er et mærkelig ?
Avatar billede kjeldsted Novice
06. januar 2010 - 12:18 #2
Du skal nok ikke forvente den helt vilde hjælp, men den MEGET sparsomme information.

Hvad snakker vi om her? Er det en hjemmeside? Er det et Windows program, Linux program, Mac program? Og hvilket sprog skriver du i? Og hvad er forskellen på den så kaldte forside og menu?

Uddyb, uddyb, uddyb :)
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
06. januar 2010 - 13:52 #3
Okay sorry
Jeg er igang med at lave ledt på en hjemmeside.
Hvor der kommer en mærkelig "?"
Hvad skal jeg gøre for at få Æåø tilbage..??

se mere på mit test site: -> http://flere-kunder.co.cc/
Avatar billede keysersoze Guru
06. januar 2010 - 14:11 #4
Sørg for at køre med samme content-type over alt - database, meta, filtype etc; http://web-dev.dk/post/2009/07/Korrekt-visning-af-specielle-karakterer---character-encoding.aspx
Avatar billede kjeldsted Novice
06. januar 2010 - 14:44 #5
Du skal sørge for at dine .html filer er gemt med UTF-8 charset.
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
06. januar 2010 - 14:48 #6
.php*
Menn der er en fil hvor meta styres og der har jeg lagt;
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" >

Og Den fil bliver lagt ind på alle siderne..
Avatar billede kjeldsted Novice
06. januar 2010 - 14:56 #7
Ja. Men selve filen (.php, .html, whatever) skal også være gemt som UTF-8.
Avatar billede kjeldsted Novice
06. januar 2010 - 15:00 #8
Desuden skal du også huske at hvis de benytter en database (fx. MySQL) skal denne også være med UTF-8!
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
06. januar 2010 - 15:01 #9
okay hmm..
Kigger vider med det der -8

Tak for hjælpen..
Avatar billede kjeldsted Novice
06. januar 2010 - 15:05 #10
Er du med på hvad jeg mener?
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:41 #11
lukketid?