Avatar billede SuperP Nybegynder
05. januar 2010 - 22:42 Der er 4 kommentarer

Drivere til Acer Travelmate 530

Hej..
Jeg har siddet og kæmpet med drivere til en Acer Travelmate 530.

På nedenstående url-adresse finder jeg mange drivere, men de virker ikke på min bærbar når jeg prøver at installere dem.

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/tm_530.html

Jeg mangler til:
- VGA
- AGP
- Trådløs netkort / Evt også Ethernt.

Jeg går næsten også ud fra, at netværksdriveren ikke er den rigtige, da den slår fra når jeg kører diagnose/nulstilling af trådløs netcontroller. Den finder godt nok min hub/router, men når jeg skal taste min netværkskey, kommer der login og password istedet for.

Jeg har prøvet at tage hver enkel driver. De ligger både til 2000, NT og enkelte XP.
Mit operativsystem er Windows 7.

Den eneste driver jeg har kunne finde på url-adressen er til lydkortet og det virker fint.

Google var heller ikke til megen hjælp, har været de 10 sider igennem jeg kunne finde.

Håber der er en der kan hjælpe.. :-)
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
05. januar 2010 - 23:58 #1
En Travelmate 530, er det ikke en ret gammel "hund"? Du skal ikke regne med Acer har drivere til nyere operativsystemer, end det der blev leveret med maskinen. - sorry!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. januar 2010 - 18:55 #2
tommypedersen> jo, modellen er fra 2002/2003 :)

SuperP - Drop Win7. Ikke engang Vista er understøttet!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
06. januar 2010 - 19:08 #3
Acer er ikke særlig god til at opdatere deres download side. Du kan være mere heldig hvis du prøver at hente drivere ved de enkelte hardware firmaer - Intel osv. Men det kræver jo at du ved hvad der sidder under hjelmen:-)
Avatar billede SuperP Nybegynder
06. januar 2010 - 23:24 #4
Jeg må næsten køre en driver detective og så finde dem en ad gangen :-)