Avatar billede hep_ Nybegynder
05. januar 2010 - 10:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 rod med bibliotek navne: c:\programmer\ --> c:\program files\

Sad og rodede med lidt AutoIT3 igår, skulle bland andet have startet en fil fra min macro.

Sad og kæmpede med syntax og kunne ikke forstå at den ikke kunne finde filen.

Fik stien fra AutoIT for at se hvad den kunne se og til overraskelse fandt den filen med helt andre bibliotek navne !?

Hvis jeg bruger Explorer hedder midt bibliotek f.eks.

C:\Programmer

Men bruger jeg andre programmer (bl.a. AutoIT) så hedder mit bibliotek:

C:\Program Files

Jeg havde samme problem tidligere på dagen, da jeg skulle slette en fil som startede automatisk med logon. Jeg kunne ikke søge den i Explorer, men fandt den igen i et bibliotek, hvor navnet var et andet ?!?

Hvorfor fortæller Windows 7 mig at mine biblioteker hedder noget andet end de egentligt gør? Det ser ud til at den "oversætter" navne på biblioteker fra engelsk til dansk?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 10:54 #1
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
05. januar 2010 - 12:45 #2
kan ikke svare dig 100% men vil tro det er en slags standard som den går ud fra.

Fedt at se at jeg ikke er den eneste der bruger Autoit  :D

Hvilken slags macro er du ved at lave
Avatar billede hep_ Nybegynder
05. januar 2010 - 13:08 #3
Har lavet små stand alone programmer med automatisering af Windows bl.a.

Da min C++ lærdom ligger år tilbage, er AutoIT klart nemmere at gå til og det er længder bedre end Visual Basic.
Avatar billede sumsar1812 Nybegynder
05. januar 2010 - 14:06 #4
hep_

jeg må indrømme jeg fortryder nu hvor jeg vil have en karriere som datamatiker at jeg startede med auto it da det er langt svære at gå til de andre sprog nu (c++ c# osv.) så jeg vil selv anbefalede at man starter med C# eller c++ eller noget mere avanceret end auto it da du så kan gå til auto it bagefter for så vil det være "peace of cake"