Avatar billede lennart Nybegynder
03. januar 2010 - 19:37 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tilbud på en god pc

Hej er der nogle der kender nogle gode udsalgs tilbud på en god pc.

Regner med den max må koster 6000-7000 kr.
Vil gerne have det dobbelte af det jeg har nu.
dvs.
1,5 gb harddisk
8 gb ram
duo dobbelt core 2,5
grafik kort er ikke så vigtigt bare det ikke er dårligt med en køler der larmer.
Avatar billede lennart Nybegynder
03. januar 2010 - 19:40 #1
den må ikke larme plus windows 7
Avatar billede llRenell Nybegynder
03. januar 2010 - 19:52 #2
Topdata.dk
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 20:14 #3
Er der en grund til at du vil ha' 8 GB ram (det er sindsygt meget)
- mens en harddisk på 1½ GB er latterligt lille : )

Hvad skal den bruges til ?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 20:17 #4
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99107&type=pcsystem

Husk at tilvælge:
Windows styresytem og opgradere fra 4 > 8 Gb ram
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2010 - 20:17 #5
llRenell> uddyb. At skrive HVOR man kan købe pc er ikke ret meget hjælp.

(Man kan vist kun finde 1.5 Gb harddiske på qxl eller dba ...)
Avatar billede lennart Nybegynder
03. januar 2010 - 22:02 #6
mente selvføglelig 1,5 tera byte :)
Avatar billede lennart Nybegynder
03. januar 2010 - 22:03 #7
mente selvføglelig 1,5 TB :)
Avatar billede lennart Nybegynder
11. januar 2010 - 15:19 #8
glemte også at nævne at strømforbruget er også meget vigtigt?
Bruger nye pc som dem i har henvist til mere strøm end min gamle
Dell Dimension 9150? f.eks

og 6 gb ram er sikkert også nok til mig.
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2010 - 17:32 #9
Mere strøm?

Nu er strømforbruget i en stationær afhænging af det hardware der er i maskinen.
Men det er ikke harddiske, cpu osv. der er de store strømslugere, det er derimod grafikkortet og der skal man regne med at en PSU på minimum 500W er nødvendig i dagen pc`ere.
Avatar billede lennart Nybegynder
11. januar 2010 - 19:34 #10
okey troede det var cpuen der var den store synder med hensyn til at bruge strøm. er glad for det er grafikkortet det er nemlig ikke så vigtigt for mig :)
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2010 - 19:40 #11
Prøv at vælge de forskellige enheder/hardware her og se hvad det giver - HUSK dog at de calculatorer ALTID regner noget forkert og de opgiver watt forbruget til den gode side :-)

http://www.antec.outervision.com/PSUEngine
Avatar billede lennart Nybegynder
22. marts 2010 - 18:05 #12
lukker og slukker
har købt en bærbar
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2010 - 19:44 #13
Du har jo fået svar på alt det du spurgte om, at du så ændre det løsning til at du køber bærebar, det er så en anden sag.
Avatar billede lennart Nybegynder
23. marts 2010 - 15:28 #14
ja men så må i lægge svar er blevet gjort opmærksom på at jeg har en del åbne spørgsmål som jeg så er begyndt at lukke og hvis ikke der er noget svar så tager jeg pointene selv.

for øvrig hvad skete der med at spørgsmål blev lukket automatisk?gik man væk fra det igen ?
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2010 - 17:43 #15
Man kan jo bede folk om svar, læs f.eks reglerne og faq
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

Nej spørgsmål har aldrig kunnet lukkes automatisk.
Avatar billede haverslev Novice
23. marts 2010 - 17:45 #16
Ps. du har været på eksperten siden 31. maj 1999
såååå mon ikke du skulle kende fremgangsmåden :-)
Avatar billede lennart Nybegynder
23. marts 2010 - 23:10 #17
tak lol har jeg været medlem så længe.. vildt.
men hvis jeg ikke huske helt galt har der været en del år hvor jeg ikke brugte og havde nærmest glemt denne her side..

og seriøst har man ikke snakket om det som mulighed at
for at kunne lukke spørgmål automatisk netop for at undgår det med de åbne spørgsmål.

og ja jeg har nok ikke læst faq hvad chok nu gider jeg ikke lige finde noget statestik men tro ikke jeg er den eneste der ikke læse disclaimer, faq, og lignede..