Avatar billede KasimA Nybegynder
03. januar 2010 - 00:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart af bærbar og programmer

Hej folkens :) .. Min bærbar har været til reparation da der var noget med harddisken , men da den kom tilbage fra reparation var den langsommere med at åbne programmerne og f.eks firefox tog 15-20 sek at åbne . nogen der har en løsning ? :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. januar 2010 - 09:05 #1
Hvad var det for en fejl på din harddisk?
hvad har de gjort ved din maskine?

fejl på harddisken medføre normalt at en harddisk udskiftes og derfor er slettet ved returnering.

Er det muligt for dig at geinstallere maskinen?
03. januar 2010 - 09:48 #2
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Det kan jo være at de (rep. værkstedet) har 'leget' med den ? Er set før...

Gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

------------------
Avatar billede KasimA Nybegynder
03. januar 2010 - 22:10 #3
Jeg har windows vista

Jeg sendte den til rep. fordi at når jeg tændte min bærbar kom der en '' blå skærm '' så jeg ikke kunne bruge windows

her er txt. filerne fra HJT og malware programmet:

________________________________________________________________

Malwarebytes' Anti-Malware 1.43
Database version: 3486
Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 8.0.6001.18865

03-01-2010 21:35:19
mbam-log-2010-01-03 (21-35-19).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 310978
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 11 minute(s), 54 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
_____________________________________________________________
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:03:13, on 03-01-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18865)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\GTC\OSD\OSD.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPHelper.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Test\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OSD] C:\Program Files\GTC\OSD\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [MDS_Menu] "C:\Program Files\HomeCinema\MediaShow4\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\HomeCinema\MediaShow4" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\MediaShow\4.1"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDRShortCut] "C:\Program Files\HomeCinema\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\HomeCinema\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerDirector\7.0"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] "C:\Program Files\HomeCinema\PowerDVD8\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UCam_Menu] "C:\Program Files\HomeCinema\YouCam\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\HomeCinema\YouCam" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\YouCam\2.0"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePPShortCut] "C:\Program Files\HomeCinema\PowerProducer\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\HomeCinema\PowerProducer" update "Software\CyberLink\PowerProducer\5.0"
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MI1933~1\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {4A85DBE0-BFB2-4119-8401-186A7C6EB653} - http://messenger.zone.msn.com/MessengerGamesContent/GameContent/Default/mjss/MJSS.cab109791.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D4003189-95B1-4A2F-9A87-F2B03665960D} (VodClient Control Class) - http://www.vexcast.com/download/vexcast.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BgLiveSvc) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\Windows\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe

--
End of file - 8259 bytes
Avatar billede KasimA Nybegynder
05. januar 2010 - 22:44 #4
Har nu lagt ind de oplysninger i ville have :)
06. januar 2010 - 22:03 #5
Hmmm... ikke noget specielt ifølge loggen - nu viser en HiJackThis log jo ikke 'alt' ...

Afinstall
* Ask Toolbar
* Google Updater Service

---

Klik på Start->Kør skriv Services.msc (C:\Windows\System32\services.msc) HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..." og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* Google Updater Service
* Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG
* NMIndexingService - Nero AG
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

---

Med CCleaner - Værktøjer - opstart - Disable/Fjerne følgende elementer fra din opstart ->
*  [Picasa Media Detector]

---

Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN om der er 'problemer' med driver ?

---

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ ?

---

Ta' en oprydning med nævnte CCleaner...

---

Hvordan er status så nu ?
Avatar billede KasimA Nybegynder
07. januar 2010 - 23:26 #6
Hvordan kommer jeg ind i ENHEDSHÅNDTERINGEN ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2010 - 05:28 #7
Højreklik på denne computer, vælg egenskaber, vælg fanebladet hardware og så er en af knapperne til enhedshåndteringen.

Se lige efter når du er der inde, hvad det er for en harddisk der er i maskinen.
Avatar billede KasimA Nybegynder
08. januar 2010 - 19:06 #8
Jeg kommet et vindue frem med alle mulige ting i min bærbar , men jeg ved ikke hvad jeg skal finde inde på enhedshåndteringen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. januar 2010 - 21:41 #9
Er der nogle gule udråbstegn eller røde krydser.
Avatar billede KasimA Nybegynder
08. januar 2010 - 23:42 #10
Nej .
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. januar 2010 - 15:16 #11
Har du et punkt der hedder disk drev? Og kan du ikke lige oplys lat hvad der står der under!
Avatar billede KasimA Nybegynder
23. januar 2010 - 20:35 #12
Der står : denne enhed virker korrekt .. Men jeg har ikke opdateret driverne på min bærbar nogensinde og der er gået ca 1,5 år siden jeg købte den så kan det være derfor ? .. Og efter min bærbar har været tændt i ca 5 min kommer der 2 meddelelser om windows værtsproces (Rundll32) er holdt op med at fungere .. kan det være derfor ?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester