Avatar billede izebreaker Nybegynder
31. december 2009 - 09:39 Der er 11 kommentarer

Skærm slukker og tænder midt i spil

Jeg har netop købt en stationær PC til mins søn i julegave.

PCEX3amd03 - AMD Phenom II X2 3,1GHZ - DVD Drev - 4GB Ram
500 GB HD - NVIDIA GeForce GTX 275 - 650watt
OS Win 7 Home Premium
Benq 24" ghd

Når han fx spiller Counterstrike Source kommer der med uregelmæssige mellemrum udfald hvor skærmen lige klikker/slukker og der står "input dvi-d" hvorefter den går tilbage i spillet. Disse afbrydelser kommer pludseligt og er helt uregelmæssige men meget generende.
Nogen som har et godt bud og evt løsning på dette?
(Har testet skærmen på anden PC hvor den fungerer fint, hvilket udelukker at skærmen fejler noget. Noget tyder på den mister forbindelse/strøm fra min søns PC. Har i strømspareindstillinger sat til aldrig at slukke osv. Håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede Blandy Praktikant
31. december 2009 - 09:47 #1
prøv at kontroller din strømstyringsinstillinger. Det kan være at de er sat til meget kort tid ved et uheld.
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 10:07 #2
Det kunne tyde på i har en dårlig skærm forbindelse "Dvi-d" det ser sådant ud!
http://www.datapro.net/products/dvi-d-dual-link-digital-cable.html
Avatar billede izebreaker Nybegynder
31. december 2009 - 10:29 #3
Hej
Har nemlig sat alle indstillinger til aldrig at slukke for skærm hvilket ikke har hjulpet
Avatar billede izebreaker Nybegynder
31. december 2009 - 10:30 #4
Har prøvet samme kabel på samme skærm men på anden pc hvor det virker uden afbrydelser så.....det udelukker kablet (desværre)
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. december 2009 - 10:45 #5
Inde i skærm opløsninger er den der sat til en eller 2 skærme
Avatar billede japping Nybegynder
31. december 2009 - 11:53 #6
Det ser ud til at andre har samme problem med Win7 og counter strike. Se f.eks. dette link:

http://windows7center.com/forums/windows-7-software-support/2492-problem-counter-strike-1-6-a.html

Som du kan se sidst i linket, virker opdatering af win7 for nogle brugere.

Jeg vil anbefale dig at opdatere alle drivere samt win7.

Håber det virker for dig, så du kan få lidt ro for din søn - jeg kender problemet :-)
Avatar billede japping Nybegynder
31. december 2009 - 11:54 #7
Ellers må du google "Counter strike windows 7" og finde flere input til løsning af dette problem.
Avatar billede izebreaker Nybegynder
31. december 2009 - 14:10 #8
Hej alle og tak for de mange input

Har været ude med sønnen og købe lidt skyts til i aften :-)

Prøver lige at opdatere via det link jeg har fået. Håber det virker. Skriver lige tilbage uanset hvordan det går.

Ellers rigtig godt nytår til alle herinde og indtil videre tak for de mange input og hjælp til problemer.
Avatar billede izebreaker Nybegynder
31. december 2009 - 14:13 #9
Lige et svar til om der er sat 1 eller 2 skærme til. Der er kun sat 1 skærm til.
Avatar billede izebreaker Nybegynder
31. december 2009 - 14:44 #10
Har nu prøvet at opdatere win 7 men desværre var den allerede fuldt opdateret så ik noget at komme efter... desværre. Nå må se om der kommer andre løsningsmuligheder.

Godt nytår til alle
Avatar billede japping Nybegynder
23. januar 2010 - 16:27 #11
Lukketid............