Avatar billede peterbechm Novice
30. december 2009 - 15:45 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Program der ikke lukker ned...

Hej derude..
Ofte når jeg lukker windows ned går der længe uden noget sker, så efter nogen tid kommer der besked om at der er et program der ikke svarer som den så lukker ned... Hvordan kan jeg finde ud af hvilket program det drejer sig om??
På forhånd tak..
Avatar billede spijon Nybegynder
30. december 2009 - 15:59 #1
Hvilke OS 98/2k/xp/vista/win7?

Der står ikke noget i toppen vinduet fx "End programe xxx"

Prøv at kør en ccleaner http://www.ccleaner.com (nej til yahoo toolbar) ( http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ )

Kør en diskdefragmentering og ellers gå dine programmer igennem og uninstall dem du ikke bruger.

Scan din computer for spyware m.m. fx med http://malwarebytes.org free.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2009 - 19:56 #2
http://dev.tommyn.biz/kill_hung_process.rar

Bare kør den reg fil, så har du ikke længere nogen programmer der hænger ved luk.
Avatar billede peterbechm Novice
30. december 2009 - 20:03 #3
Det er Win7, den har stort set gjordt det siden den blev installeret.. Har ikke ret mange programmer. Der står noget med "Task Host" men vises kun i mindre end et sekundt så kan ikke nå at se hvad der præcist står... Windows må da reg. fejlen et sted mener jeg..
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2009 - 20:12 #4
Min maskine gjorde det samme, til jeg brugte den fra #2.
Med samme proces.
Avatar billede peterbechm Novice
30. december 2009 - 20:27 #5
Hvad er det for et program jeg skal hente.. Er måske lidt kylling, ville bare lige høre.. Hvad mener du med den fra #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. december 2009 - 21:18 #6
hvad har i gang i!
spijon har ikke læst hvilken kategori der blir spurgt i
og john_stigers er en skælm
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2009 - 22:06 #7
poko1 er du startet på bajerne?
Det er først i morgen der er nytårsaften :)

Mit indlæg er 110% seriøst.

peterbechm> hvis du vil vide hvad du henter, så høgreklik på reg filen når den er pakket ud og vælg rediger.
Avatar billede peterbechm Novice
30. december 2009 - 22:56 #8
har hentet og kørt den fil john linkede til. Ser indtil videre ud til det virker.. Skriver lige når det har kørt lidt..
Avatar billede spijon Nybegynder
31. december 2009 - 11:15 #9
Vil anbefale dig at finde fejlen / programmet som laver ged.

Prøv i "Start" - "event viewer" der står der hvilke errors og warnings dit system har skrevet.

#6 poko1 : Du har ret sad og sov.

Godt nytår
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. december 2009 - 12:48 #10
spijon det er samme "fejl" jeg får, og der er ingen fejl, da det ikke er en fejl.
Avatar billede spijon Nybegynder
01. januar 2010 - 14:14 #11
At et program ikke lukker ordenligt ned er en fejl i mine ører.

Om du bruger din regedit fix er helt op til dig men der fjerner du bare funktionen af få/se "warnings" ved luk af computer - og det gælder alle programmer.

Fejlen er der stadig og bør man lige kigge om der noget vigtigt.
Det er jo ikke svært lige at se i event manager hvor fejlen ligger og forhåbentligt fixe det.

Godt nytår.
Avatar billede peterbechm Novice
02. januar 2010 - 11:52 #12
Hej igen..
Kan se under warnings at det er taskhost.exe der ikke svarer ved luk af windows... Har kørt regedit fix men kan den forstrydes eller anulleres hvis det kommer til at virke på anden vis..?
02. januar 2010 - 12:00 #13
... evt. gennemfør denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 14:17 #14
Hvis du vil fortryde (det er der nu ingen grund til) så systemgendan.
Avatar billede spijon Nybegynder
02. januar 2010 - 18:15 #15
For at fjerne den fix der.

Start - skriv: regedit - enter.
Find: HKEY_CURRENT_USER - Control Panel - Desktop
Højre klik "AutoEndTasks" og slet/delete.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 20:45 #16
spijon - ja så fortæller du pc at den ikke selv skal afslutte jobs, og så sker der ikke noget før man selv klikke ok til at lukke!
Find: HKEY_CURRENT_USER -> Control Panel -> Desktop
Højre klik "AutoEndTasks" sæt værdi til 1
(Som dette gør: http://dev.tommyn.biz/kill_hung_process.rar)

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

http://www.theeldergeek.com/close_applications_not_responding_at_shutdown.htm
Avatar billede spijon Nybegynder
02. januar 2010 - 21:39 #17
john_stigers: "Har kørt regedit fix men kan den forstrydes eller anulleres hvis det kommer til at virke på anden vis..?"
Er da en del lettere end dit første forslag med systemgendannelse.
Som standard i win7 er der slet ikke en "AutoEndTasks" i regedit.

On-topic: Er dit windows 7 helt opdateret?  http://support.microsoft.com/kb/975777

Og prøv at kør en CCleaner som karise_larry forslår.
Avatar billede peterbechm Novice
02. januar 2010 - 22:37 #18
Tusind tak for al jeres hjælp for det første... Den support hotfix som spijon linker til beskriver 100% det problem jeg har.. Det er præcis den besked jeg for inden den lukker ned.. Men der står at den ikke findes på DK endnu og jeg evt. skal vente hvis jeg ikke er belastet af problemmet.. Så nu vil jeg gerne have slettet det som jeg har ændret med reg. filen.. Er nok mest til at lave en systemgendannelse fra et tidligere tidspunkt, hvis i er enige om at ændringen så er fjernet.. Er lidt forsigtig med selv at ændre for meget i windows..
Avatar billede peterbechm Novice
02. januar 2010 - 23:06 #19
Så har jeg hentet og kørt ccleaner både rens og problemskanning..
Så følte jeg mig knivskarp og kiggede i regedit. AutoEndTask står til værdi 1.. Jeg har intet ændret siden jeg hentede den reg. fil.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. januar 2010 - 23:13 #20
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="0"

Så har du rettet tilbage.
Avatar billede peterbechm Novice
03. januar 2010 - 11:37 #21
Så har jeg kørt en systemgenoprettelse fra et tidpunkt før disse reg fil ændringer... Så nu skal jeg vel bare vente på den hotfix der løser problemmet kommer eller hvad..?
På forhånd mange tak for hjælpen alle mand..
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2010 - 12:17 #22
Nu har jeg læst dine kommentarer, og jeg kan ikke helt bedømme om dette hjalp eller ej?
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"AutoEndTasks"="1"

???
Avatar billede peterbechm Novice
03. januar 2010 - 16:22 #23
Den stod allerede på værdien 1. Lavede så den systemgendannelse pga. der var lidt for delte meninger om hvad jeg egentligt skulle ændre værdien til.. Så nu er jeg tilbage hvor jeg startede, men venter på den hotfix fra supportsiden som linket i #17 ref. til..
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2010 - 17:20 #24
Venter?

Jeg fik besked 10 sek. efter jeg anmod om den :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2010 - 17:23 #25
Avatar billede peterbechm Novice
04. januar 2010 - 20:05 #26
Beskeden kom igen efter jeg systemgendannede, præcis som før..
Har nu hentet og installeret den hotfix, tror dælme det virker..
Beskeden er ikke fremkommet siden da.. Så tror jeg siger tak og lukker.. Send nogle svar allesammen, alle har hjulpet..
Avatar billede peterbechm Novice
29. december 2011 - 21:57 #27
Lukker selv ned nu