Avatar billede askalot Mester
30. december 2009 - 03:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netkabler ..shileded unshielded?

Hej, står og skal købe en gigabit switch..og dertil nogle nye netkabler..

Hvilken type skal jeg købe..

Vil helst gerne købe fra komplett.dk http://www.komplett.dk/k/kc.aspx?bn=10163

tak!
Avatar billede thov Forsker
30. december 2009 - 04:51 #1
Til alm. hjemmebrug, bør uskærmet cat-6 kabel være ok.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. december 2009 - 08:19 #2
Enig. Medmindre du har rigtig mange elektriske apparater i hjemme, og en masse baggrundsstråling. Men det er har du sikkert ikke, så du behøver bare uskærmet kabler.
Avatar billede askalot Mester
30. december 2009 - 10:13 #3
Mnge tak!

så feks denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=114904
er fin til mig?
Avatar billede madand Nybegynder
30. december 2009 - 10:22 #4
Som minimum UTP Cat5E vil jeg sige ja, så dette kabel vil være fint.
Ellers Cat6
Avatar billede askalot Mester
30. december 2009 - 10:32 #5
Ahh..se dér.. jeg aner jo intet! =D

Jeg vil godt betale lidt for ekstra kvalli.. jeg tager cat6!

TAK
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
30. december 2009 - 12:17 #6
skal du have det bare en smule over 20 meter vil jeg anbefale shielded, men deruder kører den fint unshielded :-)

og Cat6 er anbefalelsesværdigt :-)
Avatar billede askalot Mester
30. december 2009 - 14:13 #7
Ser nu at der ikke er den store forskel i prisen.. så man vil altid være HELT på den sikre side hvis man køber shielded =)(der er vel ingen ulemper ved det?)