Avatar billede Jam-master Nybegynder
28. december 2009 - 22:47 Der er 8 kommentarer

Ekstern harddisk findes ikke

Min windows computer havde problemer, for at teste om det var harddisken lånte jeg min vens eksterne SATA harddisk(han bruger den til mac), skruede kabinettet af og pillede harddisken ud. Derefter satte jeg min egen harddisk i. Derefter satte jeg den til en windows computer. Harddisken blev ikke fundet, og købte en ny harddisk som jeg satte i min computer som derpå virkede.

Satte min vens harddisk tilbage i det eksterne kabinet.

Problemet er at når min ven nu prøver at tilslutte harddisken til hans mac virker den ikke??

Alle hans vigtige data ligger på harddisken, så man kan sige jeg ikke har det helt vildt fedt med det!
Avatar billede julemandenb Nybegynder
28. december 2009 - 22:52 #1
Tjekket om den kan findes i Enhedshåndtering???

Kan ikke vejen på mac men på vista

Højreklik på computer --> egenskaber --> Enhedshåndtering ( Øverst i venstre hjørne )
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2009 - 23:12 #2
Hvad er filformatet på disken?

Der er begrænset support på NTFS.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2009 - 01:46 #3
Jeg forstår det på den måde, at den HD du satte i en kasse, var
den HD hvorpå windows lå. Det kan simpelhen ikke fungere, fordi
USB driverne ligger i windows. Det kræver altså, at der kører et
styresystem, før USB fungerer.
Det at du har haft en anden HD i kassen, skulle ikke betyde noget.
Går ud fra, at du brugte den strømforsyning, som hørte til.
Det er snare tilslutningen af ledningerne. Enten til HD, eller
der hvor de sidder i kassen. Ellers prøv med andre ledninger.
Avatar billede Jam-master Nybegynder
29. december 2009 - 10:36 #4
Den HD jeg satte til en 3. windows PC var den jeg havde brugt som windows CD på min egen computer, ja. Men det skulle der vel ikke være noget problem i? Den 3. computer fungerede jo fint.

Men der burde ikke være nogle problemer i at skifte ud mellem HD i kassen, også selv om den ene har været brugt til Mac og den anden til PC?

Tak for svarene indtil videre :)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. december 2009 - 13:08 #5
Så har jeg misforstået spørgsmålet.
Troede du ville boote op på harddisken i kassen.
Avatar billede julemandenb Nybegynder
29. marts 2010 - 18:00 #6
Tak for jers svar
- Tråden er lukket
Avatar billede julemandenb Nybegynder
29. marts 2010 - 18:01 #7
Tak for jers svar
- Tråden er lukket
Avatar billede julemandenb Nybegynder
29. marts 2010 - 18:01 #8
Hvor blev afkrydsnings feltet lige af? :s