Avatar billede lasse_kj Nybegynder
26. december 2009 - 22:02 Der er 2 kommentarer

Fornuftig laserprinter søges

Hej derude

Jeg overvejer at anskaffe mig en farvelaserprinter eftersom jeg skal have udprintet en større projektopgave i flere eksemplarer.  Vil hellere investere udgiften til trykkeren de ca. 1000 kr som tilskud til en fornuftig laserprinter.

Overvejer at købe en laserprinter med farve til max 2500 kr. Vil helst have noget der udskrifer fornuftigt og som samtidig har en fornuftig cost per page..

Printeren må meget gerne have duplex funktion og mulighed for opkopling på netværk og gerne kunne skrive minumum 10 sider farve pr min.

Har haft kig på en Samsung CLP 610 ND som har duplex og en fornuftig hastighed men man kan også få den billigere HP Color laser jet CP1515 jet dog med manuel duplex på forlangende og langsom hastighed.

Nogen der har gode forslag eller vil dele sine erfaringer med printere man absolut skal holde fingrene fra?

.
Avatar billede gunfar Nybegynder
26. december 2009 - 22:11 #1
har  2 hp laserjet men kun til sort og hvid og disse har kørt ok i lang tid så tror hp er et ok produkt
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2010 - 14:00 #2
Det er et svært valg, du er ude i.

Men én ting er sikker - til prisen får du ikke nogen økonomisk løsning. Pris pr. side ligger i størrelsen kr. 1-5 pr. A4 ark med farve, afhængig af dækningsgraden. Fuldside fotos op imod kr. 10 pr. A4 ark.

Det skulle gerne sætte tingene i perspektiv overfor den "dyre" trykker.

Herefter tror jeg som sådan det er hip som hap, hvad du vælger. Jeg har selv erfaring med HP og Lexmark, men i dag finder du stort set ikke den laserprinter producent der har en fordel frem for en anden. Priserne svinger også på månedsbasis, så hvad der er billigst denne måned, er sandsynligvis at finde billigere hos en anden producent i næste.

Et fornuftigt sted at kigge, er hvad en tonerpatron koster i forhold til antal angivne sider. De nyeste modeller med den nyeste teknologi, vil automatisk have de højeste priser på toneren, fordi det er ny teknologi der er dyr at fremstille (og som der skal tjenes hjem på). Studer desuden hvad der ellers forefindes af sliddele (tromle, bælte, tonerspildholder, olie m.m.) - vælg en med så få sliddele som muligt i dette "lavpris" segment - ellers kan det hurtigt blive dyrt om 3 måneder, når de første sliddele skal udskiftes.