Avatar billede hwg Nybegynder
26. december 2009 - 21:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløs jungle

Jeg har købt en Netgear N150 Wireless Router WNR1000 og jeg ved ikke, om det er den helt forkerte ting jeg har skaffet mig, eller om den er OK.

Vi er to mennesker med hver sin MacBook, der skal på nettet.
Lejligheden er 125 m2.
Det vildeste, den skal kunne er vel noget med DR's net-TV. Ellers er det primært noget almindelig surf og noget mail, vi bruger den til.
Vi har en ret hurtig fiberforbindelse ind i lejligheden (Fiberby, København) Noget med 10 giga et-eller-andet.

Ja. Spørgsmålet er jo, om den trådløse router, jeg kom for skade at købe uden videre eftertanke skal pakkes ud og tages i brug, eller om jeg skal bytte den?
Og i så fald til hvad???

Mange hilsner
Hanna
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. december 2009 - 21:56 #1
du har ikke 10 gb, et eller andet
Avatar billede hwg Nybegynder
26. december 2009 - 22:20 #2
Jeg ved ikke, om din kommentar betyder noget for mit spørgsmål. Gør det det? Så skal jeg nok finde det præcise tal.
Det er noget med 10 ned og 1 op og noget med noget fiber. Pointen er vel nok, at det er en hurtig forbindelse.

Men hvad med mit spørgsmål?
Avatar billede spolten Nybegynder
27. december 2009 - 01:59 #3
Hej Hanna

Hvis dit spørgsmål er om routeren er hurtig nok til mail og se web tv vil mit svar være ja :-) pak den bare ud og tag den brug.

Din router kører 54 Mbps trådløs rundt i huset, og har du en fiber linie der hedder  10 MBit linie ned og en 1 MBit i upload er det fint med den router.

Jacob