Avatar billede Fion Nybegynder
26. december 2009 - 18:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 installeres ikke?

Har installeret Windows 7 enterprise flere gange nu på min HP nc6400 notebook. Det går fint efter installationen, men dagen efter giver den to muligheder: F9 for boot device menu og F10 for ROM based setup. Med F9 vælger jeg hard drive, men får en cursor på skærmen. Med F10 og computer setup er valgt boot fra harddisk som første og SATA er aktiveret, men genstart giver en cursor.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 14:50 #1
Hej hvis du ikke kan komme videre skulle du nok formatere din maskine først! sæt din XP CD. i kør hele vejen frem til install her trykker du l for at slette C: drev du skal acceptere et par gange!det forhindrer også at du får to start muligheder under sta Bootup.
Når du er færdig skulle du kunne installere Win7.Husk drivere?
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=1847704&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1847703&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093
Og vigt hurtig antivirus program.
God Fart!
Avatar billede Fion Nybegynder
28. december 2009 - 17:45 #2
Hej og tak for det var den helt rigtige løsning. Tænkte at man måske kunne formatere under installationen og så, at man ved ved det punkt, hvor man skal vælge partion også kan vælge avancerede indstilninger og sætte flueben ved formater. Det virkede så bare.
Også tak for linket til HP´s driver m.m. for Win 7. Det kan måske hjælpe med til at få printeren til at virke og det samme med den trådløse forbindelse. Har hentet program og driver til HP deskjet F4180, men det første vil ikke installeres og det andet får ikke printeren til at virke.
Har hentet MS Security Essentials for det er gratis og skulle være rimeligt godt iflg. pcworld.dk, men ellers er der iobit.com og prevx.com som koster, men også er gode.
Mvh Fion
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2009 - 17:55 #3
Det er mig der skal svare hvis du ikke selv vil beholde point!
men ellers God Fart!