Avatar billede syro Nybegynder
22. december 2009 - 11:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Igen skærm billed efter at have trykket "hent optimeret instillinger" :S

Hejsan hejsan

Jeg har fået foræret nogen computer dele, og har samlet mig en computer.

Der er så sket det højst suspekte at da jeg fik computeren igang og den startede fint op.

Jeg fik så nogen valgmuligheder før computeren ville gå videre

Tryk F1 for at gå ind i BIOS
Tryk F2 for at hente optimeret instillinger( eller noget i den stil stod der)

Jeg tænkte jo så at optimeret instillinger plejer at være en god ting, så det valgte jeg så. Computeren går så i stå og kommer ikke videre, jeg vælger så at slukke computeren i håb om at jeg kan komme ind i BIOS under opstart. Computeren viser så ikke noget skærm billed her efter og jeg kan kun høre den starter op ellers intet.

Jeg har prøvet følgende:

Sat et Geeforce FX5200 AGP grafikkort i, da jeg havde brugt det onboarde til at starte med, stadig igen skærm billed.

Hvad kan jeg gøre?, jeg har tænkt lidt op om hvis jeg piller bundkortet's batteri af i noget tid at jeg kan få den til at "glemme" at jeg valgte F2 da jeg trykkede også måske få den igang på den måde.

Ellers, er der nogen form for restet til fabriks instillinger på bundkort?

Bundkortet jeg har sat i er et ASUS P4S800-MX SE

På forhånd tak for hjælpen :D og glædelig jul hvis vi når så langt :P
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 11:29 #1
I første omgang tager du bios batteriet ud i nogle minutter når du sætter det i igen så er bios nulstillet og så sætter du den op igen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2009 - 11:30 #2
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
22. december 2009 - 13:05 #3
Altså muligvis kan det være du skal bytte rundt på en chip og så starte computeren op, så reset den batteriet. Sådan er det nogle gange på nogle bundkort.

Men ja ellers tag graffikort ud og prøv det onboard.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. december 2009 - 13:24 #4
Flytte rundt på chip????????
Avatar billede syro Nybegynder
24. december 2009 - 10:51 #5
Så har jeg prøvet lidt og jeg kunne få skærm billedet tilbage ved at pille batteriet af :) nu er der så bare nogen andre problemmer, men det skal jeg lige ha tid til at kigge ordenligt på så for nu har jeg fået den hjælp jeg bad om :D mange tak og god jul :)
Avatar billede syro Nybegynder
24. december 2009 - 10:57 #6
Ham der kom med reply #1 skal lige skrive et svar så han kan få points :D
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. december 2009 - 10:57 #7
OK:?