Avatar billede tos Praktikant
21. december 2009 - 14:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Axis 207W opsætning

Jeg har lige købet et Axis 207W kamera og prøver at sætte det op, men der går noget galt som jeg ikke kan google mig frem til.
Jeg har gjort følgende:
1. Sat kamera op og forbundet til det min router
2. Startet AXIS IP Utility og fundet kamera
3. Valgt Assign IP using serial number (sat til 192.168.1.4)
4. Åbnet IP'en i browseren... der er her det går galt.
Jeg kan godt åbne en side på IP'en men den ser ikke ud som i vejledningen: Der står der at man får en "Config Root Password" - og det får jeg ikke - kun et skærmbilleder der siger:

"This camera is a part of an Internet camera service and is used and managed from the service provider's web portal.
The links shown here are only functional for 5 minutes after the camera is started, and are only available if the camera does not connect correctly to the Internet service.
If the camera is not assigned an IP address automatically (via DHCP), it is possible to assign one manually, by clicking the 'Network Settings' link above.
The Server report can be used for troubleshooting purposes."

Jeg har prøvet at reset kamera, ændre IP, testet at kamera kunne ses fra min router....
Det virker kun i 5 minutter og så timer det ud og man skal logge ind - MEN jeg har jo ikke noget brugernavn og password!!

Hvordan kommer jeg til at kunne konfigurere kameraet?
Avatar billede daddio Nybegynder
27. maj 2010 - 20:20 #1
Fik du løst dit problem for jeg sidder med det samme problem.
Avatar billede tos Praktikant
27. maj 2010 - 20:26 #2
Ja, det er et AVHS kamera, som betyder at du skal have et abonnement til videooptagelser.
Vi bruger optagtyven.dk til ca 100,- pr md og det virker helt perfekt.
Avatar billede daddio Nybegynder
27. maj 2010 - 22:12 #3
Hvad mener du med AVHS, kan man ikke nulstille passworded på den uden et abonnement ?
Avatar billede tos Praktikant
27. maj 2010 - 23:25 #4
Jo - det står i manualen, hvordan du skal gøre (jeg kan ikke lige huske det).
Du kan læse mere om AVHS på https://axis.com/products/avhs/index.htm

Håber det hjælper dig lidt mere på vej
Avatar billede OptagTyven Nybegynder
29. maj 2010 - 07:17 #5
Hej.

AVHS står for Axis Video Hosting System.

Næsten alle Axis kameraer kan købes med det eller opgraderes til det med en firmware.

Senere på året kommer de nyeste kameraer (M, P og Q serierne) med firmware hvor understøttelse for AVHS er indbygget i kameraet.
Så kan man bruge kameraet som et "almindeligt" IP-kamera eller som et AVHS kamera som man har behov for.

Men tilbage til Daddios kamera - man kan enten opkoble det til en AVHS portal som vores - eller betale Axis ca. 500 kr. for at udskifte firmware i kameraet, så det bliver et almindeligt IP-kamera igen. Den kontakt kan vi godt formidle.