Avatar billede PLENGE Nybegynder
20. december 2009 - 21:04 Der er 1 kommentar

W7 og XP - netværk

Jeg har en stationær PC med XP pro og en bærbar med W7. Jeg vil gerne sætte et netværk op så jeg bruger den stationære som "server" til deling af printer og andre filer. Jeg kan ikke få det til at virke. Fra XP ser jeg alle andre enheder på netværket, men fra W7 kan jeg ikke se de andre. Hvad er det jeg gør galt? Når man sætter 2 XP'ere op er det intet problem. HJÆLP.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
20. december 2009 - 21:33 #1
Du har sharet nogle drives som win7 can se ik ?

Har du addet det netværk din XP kører til det netværk win7 kører ?

Har du brugt det tool i win7 der hedder hjemmegruppe/Homegroup ?

Håber det måske kan hjælpe lidt, ellers må jeg lige kigge lidt mere på hvad det var jeg gjorde mellem min XP maskine og den nye win7 maskine.