20. december 2009 - 19:15Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Excel spørgsmål
Hey,
Jeg har lavet en faktura i excel til en ven der automatisk lægger beløb sammen og udregner moms osv. Meget simpelt, men brugbart. Han har ca. 100 produkter med 100 forskellige varenumre. Disse varenumre har selvfølgelig et navn og en pris. Jeg vil gerne give ham muligheden i excel arket for blot, at skrive varenummeret ind og derefter bliver navn og pris automatisk fyldt ud.Så han kun skal skrive varenummeret og antal ind. Nogen excel nørder derude som kan give mig et lille fif her ;)?
Ark3 A1: Varenummer B2: Navn C3: Pris Udfyld tabellen Marker Kolonne A og døb den "VareNr"
Ark1 A1: Varenummer B2: Navn C3: Pris
I celle A2 : Data --> Datavalidering --> Tilad: Liste og Kilde: =VareNr I celle B2 : =LOPSLAG($A$2;Ark3!$A$1:$C$100;2;FALSK) I celle C2 : =LOPSLAG($A$2;Ark3!$A$1:$C$100;3;FALSK)
Du hjalp lidt med excel forleden og jeg har fået storset alt til at fungerer nu, men der er ét problem. Det er at det er en faktura jeg sidder og skal have til at fungere, hvilket vil sige at alle felterne ikke altid er i brug, men når de ikke er i brug dukker fejlen #I/T (ikke tilgængelig) op. Jeg kender simpelthen ikke kommandoen for at hhv. felt b og c ignorerer at der er en manglende opslagsværdi...
alle fejl : =HVIS(ER.FEJL(din formel);"";din formel)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.