Avatar billede linksys Nybegynder
19. december 2009 - 21:36 Der er 10 kommentarer
Avatar billede justrace Novice
20. december 2009 - 00:41 #1
Det ser da spændende ud, men skal du bygge en server du kan spille på?? :)
Avatar billede linksys Nybegynder
20. december 2009 - 00:49 #2
Skulle gerne være en maskine til CAD og som kan give en helveds masse power til at lave renderinger på.
Avatar billede justrace Novice
20. december 2009 - 00:54 #3
Jah, men understøtter softwaren mere end en kerne?
Avatar billede justrace Novice
20. december 2009 - 00:55 #4
... endsige dual-grifikchip?

Det er der ikke meget der gør, ikke engang photoshop. :)
Avatar billede linksys Nybegynder
20. december 2009 - 00:58 #5
Hvis windows gør, så gør softwaren... Umiddelbart rykker det mere at have mange kerner hvis man kan udnytte kernerne?
Avatar billede linksys Nybegynder
20. december 2009 - 01:01 #6
Der findes mange renderingssoftware som udnytter mange kerner.. Har set nogle i gang med 22 kerner i netværk ;-)
Avatar billede justrace Novice
20. december 2009 - 01:03 #7
Hvad windows gør har ikke en døjt at gøre med den software der køres ovenpå.

Ja, hvis man kan udnytte dem, men jeg kender ikke noget OC-software der gør det endnu.

Selvfølgelig hjælper det med flere kerner, men det du er i gang med vil du sandsynligvis ikke få meget ud af.
Avatar billede linksys Nybegynder
20. december 2009 - 01:10 #8
Tror ikke du forstår hvad jeg skal bruge den til?

Som jeg skriver hvis windows fatter der er 2 cpu'er med de antal kerner de nu har, så vil fx Vray kunne bruge samtlige kerner to the max såfremt man har nok ram.

Vil egentligt bare have en comment på om der var noget mere fornuftigt at gøre? Det er ingen spilcomputer, men en workstation og i princippet kan man laptop klare det jeg skal bare ikke når det kommer til renderinger!
Avatar billede ptael Nybegynder
20. december 2009 - 09:03 #9
Jeg vil ik bruge den cpu. Med mindre det er en server du bygge. Og det skriver du jo det ikke er. Valg en I core7 920 4x2,66Ghz køre perfekt. Og dit valg af grafikkort er måske heller ik det bedste.
Avatar billede linksys Nybegynder
20. december 2009 - 12:42 #10
ptael, ved ikke om den skal være server, det er en mulighed at den bliver det... så vidt jeg ved er det også et workstation setup, men correct me if i'm wrong...

har også tænkt på en i7, men hvis jeg kan udnytte alle kerner i dual xeon hvad vil så sparke mest røv? hvad ville du vælge af grafikkort? hvis jeg havde uanede midler gik jeg klart efter et quadro... skal ikke game men den skal kunne klare 3D modellering og sådan noget stuff...