Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. december 2009 - 23:15 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Helhedsvurdering af webside

Hejsa,

Jeg vil gerne have en vurdering af mit website: www.amews.dk
Det primære fokus på siden er softwareudvikling og brugerinteraktion.

Vil gerne primært have vurdering på farvevalget (mørkt tema - hellere lyst?)
Evt. vurdering af navigationen og evt. sammenhæng med indhold.

Smid alle vurderinger som svar, så deler jeg blot point når jeg synes jeg har fået nok vurderinger.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 23:57 #1
Førstehåndsindtryk:
Flot side godt farvevalg, og let at finde rundt i, selvom det til tider kan være lidt irriterende at der er to menuer (over logoet og under det). Måske kunne disse lægges lidt tættere på hinanden.
Desuden syntes jeg at teksten er lidt lille, 10px er simpelthen ikke nok.
Avatar billede Bodillen Nybegynder
16. december 2009 - 00:20 #2
Spændende, flot og fint overskuelig! Men jo, teksten er lige det mindste... og petitesserne: produktpapkassen og den glatte globus er meget forskellige i udtrykket. Og drop lige det der foto med studenterhuen, den sommer er forbi :-)
Avatar billede wanze Nybegynder
16. december 2009 - 03:23 #3
"Logicitis: serious disease; the victim always thinks logically instead of creative solutions."

Jeg ved ikke om det er en særlig gode måde at sælge sig selv på.

Derudover er der mange steder på siden, fx på forsiden i bugtrackerbtn.png og productsbtn.png, men også i dine flashanimationer, hvor der er utrolig grimme hjørner. Den der papkasse er fx ikke klippet særlig pænt ud - den hvide ramme er ikke særlig pæn i hvert fald. En nem løsning på problemet kunne være at sætte et hvidt glow rundt om, så kanten bliver blødere.
Avatar billede wanze Nybegynder
16. december 2009 - 03:27 #4
Nå ja, troede faktisk først at dine "produkter" kostede penge - det gør produkter tit. Måske du skulle ændre titlen, "software" måske. Produkter oser i hvert fald af noget, jeg skal have pungen op af lommen for. Hvis jeg havde fundet din side på Google havde jeg navigeret væk med det samme, fordi jeg ikke havde troede det var gratis software.
16. december 2009 - 08:08 #5
Farvevalg:  Jeg maa tilstaa at mit umiddelbare indtryk da din webside aabnede for foersta gang var:  "Det var da en trist webside, lad mig skynde mig og klikke videre."  Det gjorde jeg saa ikke fordi jeg denne gang ikke surfede for min fornoejelse men med den bundne opgave at analysere netop denne webside.  Og efter at jeg var kommet over mit umiddelbare helhedsindtryk begyndte jeg at vaerdsaette designet.  Jeg kan godt lide de tegninger du har lavet eller valgt for products og bugtracker (mindre den for support), og paa trods af de moerke farver er siden nem at laese og farverne klaeder hinanden.  Navigationen finder jeg ogsaa klar og overskuelig.  Hvis maalgruppen for siden er logiciticsiloger der kender og kontakter siden for at faa support (eller give support) til produkter de bruger saa kan jeg godt se ideen i farvevalget.  Jeg finder det ogsaa fint at du har vaeret i stand til at styre udenom reklamer.

Men er der ikke ogsaa en anden maalgruppe, de som ikke bruger dine produkter men som gerne skulle interessere sig for dem?  Dem virker din side, efter mit skoen, ikke saa godt for.  Jeg har allerede naevnt min umiddelbare reaktion paa farvevalget.  Videre er du ikke god til at saelge produkterne til folk som ikke allerede kender sammenhaengen (for eksempel amatoerer som mig.)  For eksempel tog det mig langt mere energi end jeg normalt ville have brugt paa en tilfaeldig webside at finde ud af hvorfor genkendelse af fingeraftryk ikke bare har noget at goere med detektiv historier.  I stedet for at tale om "products," skulle du tale om "solutions"?  Og saa for Fingerfox (SE) foerst paa siden sige saadan noget som:

LOG IN WITH YOUR FINGERPRINT.  FORGET YOUR PASSWORDS!
    Solves the shortcomings of Firefox fingerprints extension.

Jeg haaber at disse tanker vil vaere nyttige.  (Jeg har skrevet dette foer jeg laeser de andre indlaeg for at kunne give min "unbiased" mening.)
16. december 2009 - 08:11 #6
Jeg glemte at du bad om svar.
Avatar billede mikaelch Novice
17. december 2009 - 21:53 #7
Meget overskuelig siden og nem at danne sig et overblik over

Lyst farvevalg ville jeg vælge  10 % grå farve , lidt dystre farve der er valgt en hel sort

Overskriften titlen ville jeg skrive noget ligne free  sorfware
22. december 2009 - 20:34 #8
amews_aj, forventer du flere indlaeg til dette spoergsmaal?  Erfaringen er at det er usandsynligt naar spoergsmaalet er en uges tid gammelt, isaer naar der i et antal dage ikke har vaeret ny aktivitet.  Jeg vil foreslaa at du lukker det nu.  Det giver god orden, og saa staar det ikke laengere som aabent paa min liste af indlaeg.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. december 2009 - 22:47 #9
Hejsa,

Beklager at jeg ikke har fået lukket, det plejer jeg altid at være god til at gøre. Årsagen er at jeg simpelthen ikke har fået de sædvanlige påmindelser via email fra eksperten, så jeg har ikke set at der er kommet flere besvarelser.

Tak for påmindelsen via post systemet Christian_Belgien - fik da email påmindelse. :)

--

Tak for de mange vurderinger. Det lyder ganske fornuftigt alt sammen. Jeg har ikke på nuværende tidspunkt så meget tid at lave ændringer, men jeg vil helt klart overveje det når jeg får det.

Lige en enkelt bemærkning til Christian_Belgien:
"For eksempel tog det mig langt mere energi end jeg normalt ville have brugt paa en tilfaeldig webside at finde ud af hvorfor genkendelse af fingeraftryk ikke bare har noget at goere med detektiv historier."
Jeg forstår godt hvorfor du siger som du gør, men netop dette "produkt" er mest rettet imod dem der allerede har hardwaren, og har brug for at få det til at virke med firefox. Derfor formoder jeg at dem der leder efter det, allerede ved hvad det drejer sig om. Andre vil selvfølgelig nok undre sig, så jeg vil overveje at omformulere siden i fremtiden.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2009 - 02:47 #10
Lige en sidste ting:
Slet billedet i venstre side af div'en med "Latest bugreports".
Den laver en masse unødvendig (og grim) luft i bunden af siden, og titlen kan sagtens placeres korrekt uden.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. december 2009 - 10:26 #11
kimsey0: Jeg er ikke helt med på hvad du mener. Kan du uddybe?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2009 - 16:28 #12
Jeg kan prøve, men det bliver nok lidt svært at forklare med ord, og eftersom et billede siger mere end tusinde ord, vil jeg bruge et sådant i stedet:
http://i.imagehost.org/0059/screenie.jpg
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. december 2009 - 17:41 #13
Den kunne jo reduceres så den ikke skaber for meget plads i bunden.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2009 - 22:42 #14
Ja, det kunne den. Den kunne også slettes, så den slet ikke skaber plads i bunden :P