Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 20:18 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad hedder træsorten?

Hej,

Jeg skal til at købe en træplade, som matcher resten af de træplader, jeg har i min lejlighed. Jeg kan imidlertid ikke helt huske, hvad træsorten hedder.
Jeg mener at huske, den hedder Akachu, men kan ikke finde den på google (Jeg kan finde noget, der hedder Abachi, men synes ikke, det lyder rigtigt).
Træpladerne, jeg allerede har, er købt i Bauhaus og er vist nok en Mahogni sort.

/1
Avatar billede Niclas Praktikant
14. december 2009 - 20:20 #1
Find din kvitering...
Eller tag til bauhaus og tag et kig på varerne og find noget der ligner :)
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 20:24 #2
Joo.. Det var en mulighed - problemet i det er bare, at det er noget, der skal på min ønskeseddel til jul, og jeg har ikke lige tid til at tage i Bauhaus inden min mors angivne deadline for listen (som var i går) :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. december 2009 - 20:26 #3
Akacie???
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 20:38 #4
Nej det er heller ikke Akacie.. Medmindre det er oversat til et eller andet suspekt sprog, så det kommer til at lyde lidt mere tropisk :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. december 2009 - 21:52 #5
Hvad for en slags "plader" er det - er det loftplader, gulvplanker, vægpaneler, indfatninger eller....????

Det kunne lede os lidt på vej.

Jeg forstår heller ikke helt - du siger du ikke kan huske hvad de hedder, men har allerede købt nogle i mahogni... - hvordan kom de så ind i billedet i forhold til dem du ikke kan huske navnet på?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2009 - 22:07 #6
Det er bordplader. Det er en type Mahogni (der er flere træsorter, der går under kategorien Mahogni). Og det er altså den specifikke Mahognisort, jeg er ude efter.

Jeg beklager, jeg ikke har været specifik nok :)

/1
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 00:52 #7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2009 - 08:54 #8
Google gemmer en chached version af PDF dokumenter - og her er et af Bauhaus tidligere kataloger: www.tilbudonline.dk/images/tilbudsaviser_files/archive/2310.pdf+bauhaus+bordplade+mahogni+Acajou&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk" target="_blank">http://74.125.77.132/search?q=cache:RzUznizH2s4J:www.tilbudonline.dk/images/tilbudsaviser_files/archive/2310.pdf+bauhaus+bordplade+mahogni+Acajou&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Desværre mangler billederne, men nederst på side 17 er nævnt ACAJOU MAHOGNI ROYAL BORDPLADE.

...Ligesom der med billede er nævnt en Acajou Afrikansk Mahogni på http://www.olt.dk/Katalog/bordplader/Bordplader.htm

Så kan du måske vurdere om det er "Acajou" varianten du leder efter?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 09:43 #9
Det er helt sikkert Acajou.

Hvis oldfaxk og ole_madsen vil lægge et svar, vil det være super!

/1
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2009 - 10:42 #10
ok
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2009 - 12:45 #11
Og svar her...