Avatar billede lalaman2 Nybegynder
14. december 2009 - 13:35 Der er 10 kommentarer

salgsdata omregning

Hej alle, jeg har lidt problemer med vba som jeg ønsker at i kunne hjælpe mig med.

jeg skal med udgangspunkt i valutakurser, kundeoversigt og salgstal omregne kundernes køb til danske kroner.

Dette spørgsmål vil formentligt være overkommenlig for personer der har et større kendskab til vba end mig, jeg søger derfor hjælp til en sådan.

Hvis du mener at du relativt hurtigt kan hjælpe mig med det så skriv hurtigst muligt.
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2009 - 14:54 #1
VBA Excel, Word, Access ........?
Avatar billede lalaman2 Nybegynder
14. december 2009 - 14:59 #2
VBA
Avatar billede perhol Seniormester
14. december 2009 - 15:03 #3
VBA står for Visual Basic for Applications og er ikke et standalone-program.

Der er sikkert nogen der hjælpe dig hvis du fortæller dem om du søger en løsning i Excel, Word eller Acces ;d)
Avatar billede lalaman2 Nybegynder
14. december 2009 - 15:10 #4
i excel
Avatar billede terry Ekspert
14. december 2009 - 15:36 #5
sorry cant help with Excel
Avatar billede lalaman2 Nybegynder
14. december 2009 - 15:56 #6
øv håber der er andre
Avatar billede lalaman2 Nybegynder
14. december 2009 - 19:15 #7
Hvis der er nogen der har mod på opgaven kan de få tilsendt en uddybelse af problemet og datafilerne der skal bruges
Avatar billede mpd Nybegynder
14. december 2009 - 22:04 #8
Er du overhovedet sikker på, du skal bruge VBA.

Det lyder som om, du kan nøjes med lopslag - evt. af flere omgange
Avatar billede perhol Seniormester
14. december 2009 - 22:28 #9
indtast [celleadresse for Kurs*celleadresse for pris] i den celle du vil have resultatet i.

F.eks. følgende:

Jeg forudsætter at du har valutakursen i celle A1 i arket Valutakurser, at du har salgprisen i celle A1 i arket Salg og at udregningen foretages i et andet ark.
I den celle hvor du vil have udregningen skriver du:
=(Valutakurser!A1*Salg!A1)/100

Med værdierne i et enkelt ark kunne det f.eks. se sådan her ud:

        A                B              C
----------------------------------------------
1 | Kurs 100 Euro    Salg i valuta  Salg i Kr.
2 | kr. 1.488,32        200,00        2.976,64
                                                  |
              Kode der skrives i celle C2 : =SUM(A2*B2)/100

Håber det er tydeligt nok.
Du kan formentlig få mere specifik hjælp hvis du præciserer spørgsmålet.
F.eks.:
Hvad hedder arket/cellen du har valutakursen i?
Hvad hedder arket/cellen du har kundeoversigt i (og hvad skal du bruge det til i denne udregning?
Hvad hedder arket/cellen du har salgstal i?
Hvad hedder arket/cellen du skal have resultatet i?

Du kan evt. se min mailadresse i mon profil.
Klik på mit brugernavn øverst i denne kommentar.
Avatar billede jksvend Nybegynder
02. januar 2010 - 23:09 #10
Hvis du kender den excel funktion som hedder lopslag burde det ikke være noget problem, at håndterer i excel med mindre datamængderne er for store. Hvis de er det skal du nok benytte SQL , hvis det er muligt.