Avatar billede mary1983 Nybegynder
12. december 2009 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Batteri til et canon Rebel T1i/ EOS 500D

Min far har overnævnte kamera, men han taler ofte om, at batteriet ikke har en høj nok levetid. Derfor kunne det være oplagt at give ham et nyt batteri i julegave.

Der står at der er et "battery pack LP-E5" i det, men er der nogle muligheder for at købe bedre batteri? Og evt. hvilket og hvor?

Mange tak.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2009 - 15:37 #1
Det kan man :)
BG-E5 hedder det du skal have, og er et batterigreb, som faktisk er 2 stk. LP-E5 i een pakke.

http://www.befro.dk/shop/canon-bg-e5-battery-3163p.html
Avatar billede mary1983 Nybegynder
15. december 2009 - 16:32 #2
mange tak.

Som jeg forstå det, så er der altså ikke bedre batterier? (da jeg heller ville have det, da det ville være lidt smartere :))
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. december 2009 - 18:19 #3
Nej der er ikke bedre batterier end det jeg linker til som har dobbelt kapacitet.
Avatar billede mary1983 Nybegynder
15. december 2009 - 18:22 #4
Så siger jeg mange tak