Avatar billede lerklinten Nybegynder
10. december 2009 - 17:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette hjemmegruppe

Jeg har to computere en Acer Aspire 9300 og Acer REVO 3600 med windows 7 Home Preminum koblet til en FritzBox router, hvor jeg gerne ville oprette en hjemmegruppe.
Hvergang når jeg prøver at oprette en hjemmegruppe får jeg svaret "Der kan ikke konfigureres en hjemmegruppe på denne computer". Dette gælder begge computere.
Jeg har prøvet at køre fejfinding programmet med automatisk fejlretning, men den siger at alt er OK.
Har i nogle ideer hvor jeg skal søge at rette denne fejl?

M.v.h.
Ove
Avatar billede Niclas Praktikant
10. december 2009 - 19:41 #1
Og du er administrator?
Avatar billede lerklinten Nybegynder
10. december 2009 - 22:13 #2
Ja det er jeg
Avatar billede jugo Nybegynder
09. januar 2010 - 15:44 #3
Er der ikke nogen der har et svar her?

Sidder med samme problem :(
Avatar billede jugo Nybegynder
09. januar 2010 - 15:53 #4
Okay :s Den ene computer var sat til "Arbejdsnetværk" De skulle jo begge være sat til "Hjemmenetværk" Så nu virker det.
Avatar billede lerklinten Nybegynder
19. august 2010 - 15:29 #5
Problemet løst
Avatar billede SolenJesper Nybegynder
18. maj 2011 - 08:58 #6
Når man ikke kan få sin computer til at kunne deltage i en Hjemmegruppe findes fejlen de fleste gange under Tjenester.

Højreklik på Computer og vælg Administer - åbn Tjenester og programmer og vælg igen Tjenester og programmer - Tjenester.

Tjek så dine tjenester her.

Disse er vigtige:

Adgang til brugerstyrede inputenheder!

Arbejdstation skal være startet!

Udbyder af Hjemmegrupper!

Ellers kan du sammenligne Tjenester med instillingerne på en anden Win7 Pc, som har adgang til Hjemmegrupper.