Avatar billede Dress Nybegynder
10. december 2009 - 15:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilke RAM er det?

Hej jeg har to stk ram blokke i min pc.
Der står på dem
"HYS64T64000HU-3.7-A 512MB 1R*8 PC2-4200U-444-11-A1"
Kan så godt forstå at det er 512mb ram blokke. Men hvis jeg gerne vil bestille to nye ram blokke på 1GB stk, hvad hedder de så, og hvor kan jeg bestille sådan nogle?

Har søgt lidt på nettet på det de hedder, men når jeg går ind på en hjemmeside hvor de har ram osv så hedder de jo kingston og så vidre., og går ud fra det ikke er lige meget hvad jeg bestiller.?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 15:42 #1
Avatar billede Naraziah Nybegynder
10. december 2009 - 19:27 #2
Altså hvis du ska ha skiftet dine ram blokke ud, så ska de bare være ens (helst, da dette giver max udnyttelse). Hvis det er tilfældet, så ska du se på dit bundkort, hva dens speccs er for RAM blokke, hvis du ska købe 2 RAM-blokke udover dem du har der, så ska du sørge for at de har samme hastighed som dem du har i (altså Hz), og at det er samme type :)

Men du ska ihvertfald lige være sikker på, at de passer i dit bundkort. :) Det kan du enten tjekke på kassen, eller i manualen (eller slå det op på nettet :) Hvis du har dit bundkorts navn, så vil jeg gerne hjælpe dig :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. december 2009 - 19:57 #3
De Ram jeg henviser til er på fuld højde med dem du har 240 pin non ecc ddr2 ram og man kan altid kombinere denne type! også hvis de er hurtigere men får så bare den mindste hastighed hvis dem man har er langsommere læg mærke til jeg skriver som kommentar det er dig der bestemmer hvem der skal have et svar!
Avatar billede Dress Nybegynder
12. december 2009 - 13:56 #4
Hej, tak for svar, jeg skal ha skiftet begge blokke ram der hver er 512mb. de fejler ikke noget men regner med hvis jeg skifter dem til 1Gb stk i stedet for, at den måske kan blive lidt hurtiger.. der kan kun sættes 2 blokke i min pc.

Det er en "Hp media center pc m7000 m7529dk"

Men jeg kan ikke se på bundkortet hvad det hedder??
Avatar billede Dress Nybegynder
12. december 2009 - 14:04 #5
Fandt måske noget. Der står på bundkortet "RC410-M REV:1.03"
Det er forresten en pentium 4.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2009 - 14:47 #6
Single-channel memory architecture
2 x 240-pin DIMM sockets support unbuffered non-ECC 400/533 MHZ DDR2 memory modules
Maximum HP/Compaq approved memory is 2 GB
Link
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=c00783614

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=92356
Avatar billede Dress Nybegynder
12. december 2009 - 19:40 #7
Tak for de hurtige svar, og en god guide så man kan se en masse på de billeder..

Tak for hjælpen..
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. december 2009 - 19:50 #8
??????