Avatar billede kspr Nybegynder
10. december 2009 - 01:39 Der er 5 kommentarer

'Grabbing' af info fra pokerklient

Hejsa,

Jeg er på udkig efter én, der kan finde ud af at 'grabbe' nogle af de data, som man ser i en pokerklient (.exe/.dmg) under en pokerturnering.

Et eksempel kunne være nedenstående screenshot:

http://up-it.dk/dl/gtw/

Det er den stilling i en tilfældig pokerturnering. Ved stilling forstås den øjeblikkelig beholdning af jetoner, samt hvordan spillerne er rangeret i forhold til hinanden.

Eksempelvis ses det, at 'mrkieler' fører i øjeblikket med 25.055 i jetoner.

Det kan umiddelbart IKKE gøres vha. hverken OCR eller AHK. I stedet har jeg ladet mig fortælle, at der skal noget HEX-editering ind over.

Jeg er selv ikke særlig teknisk kyndig på området, men hvis det lyder som noget, du vil kunne finde ud af, så skriv endelig og lad os snakke.

MVH
Kasper

PS: For god ordens skyld - det er naturligvis ikke med lyssky bagtanker af nogen art.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2009 - 09:28 #1
Ikke for at skuffe dig, men det er langt fra let.
At "hacke" et closed-source program er tæt på umuligt, bl.a. fordi de fleste "vigtige" programmer tjekker deres integritet under kørsel.
En mulighed ville være, med et andet program, at aflæse værdierne direkte fra programmet, men det er også besværligt, da de er svære at finde, og sikkert er krypterede, og er desuden ikke noget jeg har den store erfaring med.

Mit råd: Opgiv det, desværre :(
Avatar billede mikeonion Nybegynder
13. januar 2010 - 16:22 #2
Hej Kasper,

Mit råd er: LAD VÆR!
hvis du laver sådan et program, så opdager pokersoftwaren det med det samme og du risikerer udelukkelse, tab af evt. gevinst og hvad værre, evt. indestående på en konto hos pokerselskabet bliver konfiskeret og konto lukket.
Alle de store pokersites har denne "feature" indbygget i deres software til at sniffe om der samtidig med spil, kører programmer som kan give spillerne en fordel og de slår strengt ned på det (hvilket i sagens natur de er nødt til for at holde forretningen kørende).
Ingen forhindrer dig dog i, at have en sekundær computer kørende hvor du eller en hjælper kan taste kortene ind for at se vinderchancerne (det kan nemlig ikke kontrolleres) eller oprette en database over spillernes måde og sandsynlighed at spille på. Pokerratings kan være gode at have, men mit udgangspunkt som pokerspiller er, at man får noget rutine - evt. ved gratisturneringer og spiller på de små pengeborde, så man får en fornemmelse for hvordan modstanderne spiller.
Det vil også gøre spillet sjovere.
Avatar billede kspr Nybegynder
13. januar 2010 - 16:35 #3
Hej mikeonion,

Enten misforstod du mit 'PS' eller også læste du det ikke.

Jeg gentager: det er IKKE med nogen lyssky tanker i baghovedet. Dermed menes, at info'en på INGEN måde skal bruges i forhold til at selve pokerspillet.

Beklager du brugte så lang tid på dit indlæg, når det ikke har den MINDSTE relevans i forhold til mit formål.

MVH.
Avatar billede mikeonion Nybegynder
13. januar 2010 - 19:45 #4
Jeg forstod det skam udmærket, men du har åbenbart ikke forstået mit.
tjek her:
http://www.pokerstars.com/poker/room/prohibited/

Der står OGSÅ navnene på TILLADT software. Hvis google er din ven, så kan du hurtigt finde et af dem som kan hjælpe dig med dine ikke-lyssky bagtanker  :-)

altså - software som gemmer spillet så man bagefter kan analysere ens fejl og modstanderens træk - det er der ihvertfald intet lyssky over, men det er en tidsrøver af format...
Avatar billede kspr Nybegynder
13. januar 2010 - 20:04 #5
Tak for dit forsøg på at give mig et kvalificeret svar, men du er stadig helt, helt væk i forhold til at tolke hensigten med mit indlæg.

Det virker ikke til, at du rent faktisk kan hjælpe mig med at få løst opgaven, så jeg vil egentligt bare slutte den her.

Som en lille service vil jeg dog alligevel henvise dig til sitet www.officialpokerrankings - som er et af de tilladte sites. Den service de udbyder, er at tracke resultaterne af alle turneringer. Hvorefter man kan slå sin statistik op - og sine modspilleres for den sags skyld.

Det er den samme teknik jeg efterspørger. Men dog til et helt andet formål.

God aften.