Avatar billede queasy Nybegynder
08. december 2009 - 21:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Norton eller Windows 7 der driller?

Har netop købt ny pc med Windows 7. Har i forvejen 3 pc'ere med Windows XP som bl.a. deler printer, billeder mv. men den nye pc kan hverken se eller ses. Jeg har puslet med 7'eren som gør tingene lidt anderledes, men har en idé om at det kan være et Firewall problem. (Kører i øvrigt Norton 360 på XP'en og Norton Internet på 7'eren).

Er kørt fast - hvor skal jeg starte ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2009 - 23:37 #1
Trådløst eller kablet forbindelse?
Avatar billede queasy Nybegynder
09. december 2009 - 01:53 #2
Kablet fra XP-pc til router. Trådløst fra 2 gange XP samt WIN7.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 16:03 #3
Som jeg kan forstå det er det kun win 7 der er problemet ikke?
Prøv at deaktivere firewall i Norton, og aktiver win firewall.
har du sikkert prøvet?)
Avatar billede queasy Nybegynder
09. december 2009 - 19:08 #4
Jeg har disablet Norton Firewalls men kan kun få lov til at aktivere min Windows firewall på XP-maskinen, som kører med Norton 360. Det får jeg ikke lov til på WIN7 maskinen som har Norton Internet.

Selv om jeg har disablet begge dukker maskinerne ikke op hos hinanden.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2009 - 19:18 #5
KAn xp maskinerne heller ikke se hinanden?
Avatar billede queasy Nybegynder
09. december 2009 - 21:53 #6
De deler printer og nogle mapper, så det kan de godt.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2009 - 16:46 #7
Du har kørt netværksinstallation på en maskine, og lavet en fil som du kører på de andre ikke, og husket de skal være med i den samme arbejdsgruppe? Hedder mshome i xp og workgroup (mener jeg) i win 7.
Avatar billede queasy Nybegynder
12. december 2009 - 20:48 #8
De hedder alle mshome.

Nu har jeg rodet med Norton på XP-maskinen - og meget andet.

Nu virker det, men jeg aner ikke hvorfor :-)