Avatar billede irma_n1 Novice
07. december 2009 - 09:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DR HD med Elgato Hybrid

Hej eksperten

nu har jeg vrøvlet med dette i næsten to dage, så dette er min sidste forsøg :-) Så jeg håber at der er nogen derude der kan hjælpe mig.

Jeg får kabel tv via en antenneforening i Fredericia (sbb-net) og de har lige informeret at vi kan fange de nye digitale kanaler vha. en dvb-c, mpeg 4 tuner.

Så heldig som jeg er så har jeg en elgato hybrid med både dvb-c/t.  Problemet er bare at jeg ikke kan finde de digitale kanaler der ligger på dvb-c.

Jeg har en antenne stik, som via en kabel er koblet til elgato hybrid USB. Når jeg scanner for kanaler (med både antenne og cable valgt i eyeTV) finder den TV2, DR og DR2 digitalt (der står at det er antenna DVB-T).

Dr K, ramasjang finder jeg kun under cable-analog. Og slet ingen tegn af DR HD.

Jeg har skrevet til foreningen og fået følgende svar:

Vores anlæg er ombygget til DVB-C tuner. Hvis du ikke kan finde dem kan det skyldes flere ting. Din modtager skal have Mpeg4 eller måske skal du indtaste netværksnummeret.
DR1, DR2 og TV2 kan ses med DVB-T tuner og Mpeg2 - det er sandsynligvis dem du har fundet. DR HD, Kultur, Ramasjang, Update, Folketinget, Tegnsprog/Regionalen, kan kun ses med DVB-C tuner og Mpeg4.
Men jeg medsender en oversigt over kanalerne og placeringerne - så må du se om du kan finde dem på dit TV.

Den frekvens jeg har fået for DR HD er S9 163,50. Når jeg så prøver at tilføje kanalen manuelt får jeg at vide at det er invalid parameters. Her spørger den ogs¨efter symbol rate, bandwith og modulation. Dette er information som jeg ikke har og som foreningen hellere ikke kan finde ud af at give mig :-(

så ved bare ikke hvad jeg ellers skal gøre???

Er der nogen derude der har forslag til hvad der kan være galt? Kan elgato hybrid finde HD kanalen når der er koblet med almindelig antenne kabel/stik?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. december 2009 - 09:37 #1
Hejsa
Jeg har samme tuner som dig.
Jeg kan ikke se DVB-C kanalerne da vores antenneforening sender krypteret for tiden - dog mener jeg bestemt godt at jeg kunne finde alle kanalerne da jeg søgte, men jeg kunne bare ikke se signalet. Der må vores noget hos dig som adskiller sig fra måden som det virker hos mig eller der kan være noget teknisk galt med din antenne-installation.
Mht. DVB-T så kan man altså tage 8 kanaler free-to-air: DR1, DR2, DR K, DR HD, DR ramasjang, TV2, Nord (lokalt) og Folketinget. Derfor skal du altså kunne tage DR HD hos dig med din DVB-T tuner - husk dog at sætte antennen i og ikke kanlet.

Skipper
Avatar billede irma_n1 Novice
07. december 2009 - 09:54 #2
Hej

tak for svaret. Jeg kan desværre ikke bruge antennen da signalet er nærmest ikke eksisterende! Har prøvet med en stor stue antenne, men intet som helst.
Avatar billede irma_n1 Novice
07. december 2009 - 10:01 #3
og jeg kan ikke engang finde dvb-c kanalerne når kablet er koblet til
Avatar billede irma_n1 Novice
07. december 2009 - 10:09 #4
og ifølge antenneforeningen så er signalet ikke krypteret
Avatar billede egidiussen Nybegynder
07. december 2009 - 15:02 #5
Hejsa
Det hele lyder godt nok underligt.
Du næsten nødt til at være sikker på at din tuner virker og at der er signal overhovedet i din antenne-installation
Avatar billede irma_n1 Novice
07. december 2009 - 15:18 #6
Det vurde virke.  Kan finde alle de andre 33 kanaler
Avatar billede irma_n1 Novice
10. december 2009 - 13:00 #7
anyone?