Avatar billede JeppeT Nybegynder
06. december 2009 - 00:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

CS:S Server råd og hjælp

Halløjsa allesammen!

Mig og mit CS:S team har tænkt os at starte en server, Og i den anledning har jeg en masse spørgsmål til jer (: Jeg har INGEN erfaring med at køre en server, så vær venlig ikke at gøre jeres svar så komplicerede(: Nå men her er spørgsmålene:

HVILKET STED ER BEDST? (Lige nu synes jeg at Gameservers.com virker som et godt sted)

ER DET SVÆRT AT TILFØJE LYDE, MAPS, OG MODS EVT. HVORDAN GØR MAN.

ER DET SVÆRT AT TILFØJE TEKST I DEN DER BOKS DER KOMMER FREM LIGE NÅR MAN JOINER SERVEREN, OG DE DER SMÅ BOKSE DER NOGEN GANGE KOMMER FREM MED TEKST FX. RESPEKT ADMIN EVT. HVORDAN GØR MAN?

OG TIL SIDST HVORDAN TILFØJER MAN ADMIN TIL FOLK? ER DET KOMPLICERET?

Har i nogen gode råd er jeg mere end glad for at høre dem (:

Tak på forhånd
Jeppe T -
Avatar billede vespida Nybegynder
06. december 2009 - 01:32 #1
hej Jeppet

jeg har sendt dig en PM med noget info.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
06. december 2009 - 10:31 #2
For det første, kunne du jo tage den gratis løsning men med dårlig ping. Der findes et program som hedder didicated server, som bruges til at åbne portaler, programmet kan hentes her: http://www.untangle.com/Downloads/Download-ISO

Den lidt dyere løsning - med god ping: http://seriesservers.com/ - http://www.gameservers.com/
Avatar billede JeppeT Nybegynder
06. december 2009 - 11:52 #3
Jeg tjekkede Seriesservers og det virker som et nemt sted. Jeg kan se på deres side at man automatisk får mani admin med og at man får adgang til mods osv.
Gør man også det med gameservers?
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
06. december 2009 - 12:29 #4
Jeppe? Det er jeg faktisk helt uviden om.
Jeg ved ihvertfald bare, at jeg har nogle venner som har købt de to stedet og de er meget tilfredse.
Avatar billede Lars_Schutt Nybegynder
06. december 2009 - 12:35 #5
Men du kunne jo prøve, at sppørge om det er tilbehør her..
( http://forums.gameservers.com/ )
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2009 - 13:16 #6
hej Jeppet

jeg har sendt dig en PM med noget info.

Smart! Men post det lige herinde, ellers er ideen med at oprette et spørgsmål jo ligesom forsvundet...
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2009 - 13:20 #7
JeppeT
Tjek lige http://www.yippee-game.dk - her har vi vores server (1.6) men de tilbyder også CS:S.

Du kan jo sige du er henvist af mig (Stigers | OldDevils.dk) ... ;)
Avatar billede vespida Nybegynder
06. december 2009 - 14:01 #8
#7 Det var ikke et svar men mere et tilbud til ham der for posted jeg det ikke som en kommentar!
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2009 - 14:36 #9
Vespida> det er ok. Bare husk du nu ikke må lægge et svar.
Avatar billede Niclas Praktikant
06. december 2009 - 16:53 #10
hej Jesper.
Jeg har selv "kæmpe erfaring" med css servere.
har pt. en server som jeg holdt ica. 1 år. Lejet fra Ukgame.com
Det skal lige siges at jeg har erfaring med følgende hosts: Wiihosting.net, Counter-strike.com, Gameservers.com. Ukgame er meget bedre end disse. Desuden skal jeg lige sige at de fleste danske Game Server Hosts tager åger priser. Ukgames ping kan SGATENS følge med.
Jeg har prøvet at besvare dine spørgsmål så godt som muligt herunder.

Det bedste sted at købe servere er KLART www.ukgame.com
Det er det billigste og det bedste. Supporten er HELT i top og deres "game panel" er perfekt til nybegyndere. Et sted som gameservers.com er IKKE til nybegyndere.

Vdr. mods: De har en "autoinstaller" og torturial til hvordan du adder folk til admin. Det er rigtigt smart. Du trykker på en knap og vupti har din server fks. Eventscripts, Mani admin og Sourcemod.

Vdr. maps: Det er meget nemt. Du kan bruge en funktion på deres game panel der hedder Filemanager, der kan du redigere i din servers filer online. Du går bare ind i: "Cstrike/maps" og der er der en knap hvor der står "uplaod" på, du trykker på den og finder dit map. Så enkelt er det. Ønsker du at uploade flere maps så tager du bare og zipper dem i en mappe, og uploader den.

Vdr. den der "boks" du snakker om, så nej. Det er meget nemt. Den fil du skal redigere hedder "motd.txt" den ligger i mappen "cstrike". Der kan du bruge deres filemanager og redigere i filen. Så skriver du bare det du nu vil skrive, og gemmer.

Som jeg har skrevet har de masser af videoer/skreven tekst der forklarer hvordan du giver admin med SourceMod og Mani_Admin_plugin.

Jeg håber det hjalp dig.
Så er der ikke andet at sige end: Køb for ALT i verden ikke fra andre en ukgame.com, det er 100% det bedste sted.
Skulle du være i tvivl om noget kan du kontakte mig via:
Skype: freak-dk
Steam: Djwow2006
Mail: Window.07@hotmail.com
Eller skrive pm's herinde.
Avatar billede Niclas Praktikant
06. december 2009 - 16:56 #11
Du kan også komme ind og tage et kig på min server og snakke med mig derinde:

Ip:  89.238.160.32:27016
Mit ingame navn er: I play Ludo

Desuden skal det siges at Ukgame.com giver ekstra service ved at:

Du får gratis website, med 2mysql databaser + phpadmin, og derfor kan bruge fks. SourceBans til at liste dine bans, som jeg har gjort: www.powerhawks.ukgamers.com/bans

De giver derudover gratis Fast Download - (Dine spillere downloader dine maps, lyde, skins fx meget meget hurtigere).
Dette gør du aktiv ved bare at trykke på en enkel knap!

Venlig hilsen
Niclas
Avatar billede Niclas Praktikant
06. december 2009 - 17:05 #12
Áaaaah ja!....
Jeg glemte at fortælle dig at deres serevre er (FFA) servere som standard, altså du skal ikke betale ekstra for ikke at have password på. + Den er ikke branded som standard. Hvilket vil sige at du ikke skal betale dig fra fx. at have ukgame stående i server navnet, du kan altså selv 100% bestemme dit eget navn.
Avatar billede JeppeT Nybegynder
08. december 2009 - 19:52 #13
Okay Tak for det store svar (:
men har lige nogen ekstra spørgsmål :b

1. Når man spiller på sin egen server, kan man så bruge consolen/ ved den godt man har rettigheder til at ændre på fx friendly fire osv?

2 Har man så et kontrol panel ved ukgame.com?
Avatar billede JeppeT Nybegynder
08. december 2009 - 19:52 #14
Altså inde på deres side.
Avatar billede Niclas Praktikant
08. december 2009 - 21:52 #15
Skal lige siges at jeg er i kontakt med ham via skype, og derfor ikke har svaret her :) hvis nogen andre skulle ønske info omkrign css servere kan i kontakte mig via:
skype:  freak-dk
eller mail:  window.07@hotmail.com