Avatar billede cobra Nybegynder
05. december 2009 - 22:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af playlist med musikvideo.

Jeg har lavet en søgemaskine der selv finder musikvideoerne fra YouTube ud fra hvad der bliver spillet i radioen.
Den ligger 2 steder
RadioMojn:
http://www.mojn.dk/default.asp?Omraade=14
Radiodiablo:
http://radiodiablo.dk/index.php?page=25

Ville gerne høre jer hvad i syndes om den.

P.S Der høre et administrer system med til det, hvis søgemaskinen ikke kan finde den rigtige, kan radiochefen selv lave det om.
Avatar billede mikaelch Novice
06. december 2009 - 14:03 #1
fungere fint på min computer let og enkelte overskueligt
07. december 2009 - 12:00 #2
Jeg har studeret begge sider.  Naar jeg vurderer en hjemmeside saa er vigtige spoergsmaal altid:  Hvem er maalgruppen for siden?  Hvad er sidens centrale budskab/formaal?

Hvad angaar maalgruppen saa har jeg paa fornemmelsen at den for begge sider er relativt unge lyttere til lokalradior.  I saa fald finder jeg design og presentation for begge sider velegnede, dog med preferencen for Mojn som jeg finder "varmere" og mere indbydende (farvevalg, afgraensninger af blokkene).  Det er lidt uheldigt ved Diablo at midterblokken rager op saa den gaar ind i det oeverste banner.  Var det lavet med vilje (og hvad var saa ideen?) eller er det css'en der har spillet et pus?  Det ville ogsaa give et mere "samlet" indtryk hvis blokkene i det venstre sidepanel var lukkede i stedet for at vaere aabne mod venstre.

Det centrale budskab/formaal, gaetter jeg, er at lytterne kan have siden aaben mens de lytter og kan finde videos over de melodier der netop spilles eller lige har vaeret spillet.  Der har jeg to kommentarer til:

(1) Hvis videoen er hovedbudskabet saa er det da en jammerlig lille plads du giver til videoen.  Yderligere passer formatet af videoboksen ikke med videoerne saaledes at der er et sort omraade til hoejre og til venstre.  Du skulle give videoen mere plads, for eksempel ved at vise den paa en ny side.  Jeg kan godt se at som det er nu kan brugeren klikke paa andre ting saa som nyheder mens videoen koerer, men saa daekker nyhederne videoen.

(2)  Jeg foreslaar at du laver siderne med automatisk refresh!  Hvis det er meningen at brugerne skal kunne bruge siden mens radioen spiller saa maa det vaere saaledes at indholdet viser det aktuelle indhold go derfor skifter naar musikstykket skifter.

Bortset fra disse bemaerkninger saa er min hovedkommentar at siderne er tiltraekkende og nemme at finde rundt i.  Jeg er normalt modstander af flashfiles paa hovedsiden fordi jeg mener at det distraherer, men flashindholdet paa Diablo er holdt saa diskret at det ikke forstyrrer og paa mojn er det maadeligt.  Yderligere er annonceindholdet holdt med maade og overvaelder ikke.
Avatar billede MezMarianne Nybegynder
11. december 2009 - 21:45 #3
Jeg synes, det er nogle fine hjemmesider.
Men selve videodelen er ret lille i forhold til at det er det, der er i centrum. Det ville være mere naturligt for mig, hvis playlisterne blev opdateret, så det senest afspillede nummer var i toppen af listen og dermed tættest på playeren.
Selvom playeren er lille, kan jeg faktisk bedt lide formatet på radio Diablo, hvor der ikke er sort i siderne. Og så passer lige netop denne times musikvalg bedst med min smag på Diablo ,-)
13. december 2009 - 20:25 #4
cobra, det ringe antal indlaeg er vel nok en skuffelse, men forventer du flere paa nuvaerende tidspunkt?  (Nye indlaeg paa spoergsmaal der er mere end en uge gamle synes at vaere sjaeldne her paa forummet.)  Ellers vil du maaske skride til at lukke spoergsmaalet.  (Saa staar det ikke laengere som aabent i min liste af indlaeg.)  Jeg har lagt et svar og du vil maaske indhente svar fra andre ogsaa.
Avatar billede cobra Nybegynder
15. december 2009 - 23:35 #5
Til Christian_Belgien
Jeg har kun lavet api delen med musikplaylisten.
Alså søgmaskinen der finder musikvedioer ud fra hvad der bliver spillet i radio.

Selve designet på siderne har jeg ikke noget med at gøre eller hvad de indholder.

Men der da nogen ting jeg vil tage med...og det er at liste playlisten modsat og lave et lille pop op når man trykker på et link, så man kan høre musikvideoerne mens man se på andre ting på site

Hilsen Jan Hansen
Her er min API SIDE:
http://www.beal.dk
16. december 2009 - 06:52 #6
Ok, men lukker du nu spoergsmaalet?