Avatar billede farmeren Nybegynder
05. december 2009 - 20:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bærbar FS lifebook S7010 har svært ved at tænde.

Hej Alle.

Når man trykker på start knappen kan man høre blæserne snurre meget kort varigt, men så sker der ikke mere.
Hvis man bliver ved med at trykke, snurre de hurtigere og hurtigere med stadig tænder den ikke.

Pludselig tænder den dog, men uden nogen lige til logik.

Heller ikke "fjerne batteri tricket" virker.

NÅR, den så er tændt fungerer den uden problemer...

Hvad kan der være galt? Og hvad kan jeg gøre!?

Mvh Christian
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 20:33 #1
Du skriver fjerne batteriet trikket, så mener du jo nok forsynings battriet. Men hvad med battriet på bundkortet?
Kan det mon være ved at være fladt siden du har svært ved at starte. Har du tjekket det?
Avatar billede farmeren Nybegynder
05. december 2009 - 20:49 #2
Hej og tak for hurtigt svar.

Nej, batteritricket, der tænker jeg på at fjerne AL strømmen fra den, dog ikke bundkort batt.

Men jo, det kan vel sagtens være fladt, men det bør vel ikke have så alvorlige konsekvenser?

Den bør da stadig kunne starte, eller?

Mvh Chr
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 20:53 #3
Det lille batteri holder "styr" på dine bios oplysninger, så jo det er en vigtig lille sag. Holder osse øje med at computerens tid er rigtig. Koster ikke alverden at skifte, så det er forsøget værd.
Avatar billede farmeren Nybegynder
05. december 2009 - 20:59 #4
Det er selvfølgelig sandt. Troede egentlig blot at defekt batteri gav "klokkefejl"

Men det er jo lidt mere omfattende på en bærbar end på en stationær...

mvh Chr
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 21:05 #5
Ja det er det og vi må også lige se om der kommer andre bud, så vi er helt sikre inden du skal igang med at skille den ad. Så kom med flere bud på prob tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2009 - 16:46 #6
Det ser ikke umiddlebart ud til der er andre der vil "byde ind" på denne her. Har du fået nogle nye inputs på dit problem fra anden side?
Avatar billede farmeren Nybegynder
06. december 2009 - 18:03 #7
Hej igen, tak for din fortsatte interessse.

Problemet er der stadig!

Har kørt "burnintest" men finder INGEN fejl på hardware.

I biosloggen står der faktisk noget om CMOS batteri fejl.

Pt. er jeg ved at finde et program der kan teste batteriet (der står ikke noget i bios vedr. volt!)

yderligere er der en test inde på FS hjemmeside specielt til disse PC'ere, som jeg vil prøve...

Hm, syntes det er underligt.
Mvh C
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2009 - 16:22 #8
Mener bios battrier er på 3 volt, men hvis man kan finde ud af hvilket bundort der sidder i, så kan man finde ud af hvilket battri man skal bruge. Hvis du henter CPU-Z, så kan du få bundkortsoplysninger:http://cpu-z.dk.malavida.com/d1314-download-gratis-windows
Avatar billede farmeren Nybegynder
07. december 2009 - 16:36 #9
Jeg har skildt den ad og skiftet bios batteriet (cr2032), det gjorde desværre ikke nogen forskel.

Jeg tror konklusionen er defekt bundkort og REP!

Tak for din hjælp, hvis du poster et svar lukker jeg tråden.

Mvh Chr
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2009 - 16:43 #10
Det var da ærgerligt det ikke "kun" var battriet. håber der kommer liv i den igen.