Avatar billede sivasli_ Nybegynder
05. december 2009 - 12:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mit nye køb, HP Envy 15

Hejsa,

Jeg har nu været den glade ejer af en Hp envy 15 som jeg fik leveret her i torsdags..

Jeg har et mindre problem med at dens batteri ikke holder en meter, og efter hvad jeg har løst burde batteriet holde en smule bedre en sølle 1½ time på fuld opladning

Skal man mon lave et eller andet så den holder i flere timer? det er 1½ time ved almindelig brug på nettet.. intet musik intet spil..

hjælp pls..
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2009 - 12:51 #1
byt den kort og godt.

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 12:52 #2
Du har mulighed for at forlænge battriets levetid ved at ændre på hvor meget støm den skal bruge. Jeg mener det er i stømstyringsmodellen du jesterer det i. Bla. vil den i spareindstillingen skrue ned for lysstyrken og måske også ændre en smule i det grafiske. På mun søns HP bærbar er der tre indstillingsmuligheder. En anden ting du kan gøre er at ændre generelt på din grafiske flade. En anden ting er at rydde ud i startelementer ag tjenester. Man skal så bare huske at køre dem manuelt. Opdateringstjenester til dine sikkerhedsprogrammer skal du dog ikke røre ved. Prøv det og se om du ikke kan hente noget der.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. december 2009 - 12:54 #3
Med hensyn til batteriets holdbarhed må der også i manualen stå, hvor lang tid det skal holde med en bestemt stømstyringsmodel.
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
05. december 2009 - 13:18 #4
kan simpelthen ikke finde ud af det her.. her er den model jeg har købt, der står intet omkring hvor lang tid batteriet kan holde.. lidt underligt

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?product=4040001&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk
Avatar billede haverslev Novice
05. december 2009 - 14:25 #5
Det passer meget godt med de test der er fortaget på ENVY 15.

Et 6 cell battery til En HP Envy 15, kan i idle bruge vare op til 2.4 time, men intet kørende og minimum af lysstyrke på skærm.
- men ved brug af f.eks internet - 1,35 time
- Kørsel med DVD - 1,2 time
- Fuld load og max belysning på skærm - 1,10 time

Se f.eks en test her:
http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Envy-15-Notebook.22272.0.html
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
05. december 2009 - 16:10 #6
hmm.. det var godt nok ikke fedt at høre.. Nå men, så må man bare investere i et batteri med længere holdbarhed :-((

hvilket batteri skal man så købe hvis man vil have meget mere levetid?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. december 2009 - 16:29 #7
http://www.shopping.hp.com/product/computer/categories/notebook_batteries/1/accessories/VL841AA%2523ABB

9 cell - så kan du lægge 50% ekstra oveni.
Større fåes ikke til den model.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
16. december 2009 - 19:56 #8
Er det ikke noget med at man kan sætte en 9 cell batterig i neden under pc,en ? Man får vist en plade med. Så det bliver en 15 cell i alt. Det er kun noget jeg har hørt.
Avatar billede haverslev Novice
16. december 2009 - 20:22 #9
Det er IKKE noget man bare får med :-)
Det er et ekstra batteri og det skal man betale for - har dog ikke set det til salg på nogen dansk side ej heller hos HP.dk
Men kan købes på det link john har lagt i  #7
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
08. januar 2010 - 12:10 #10
Hmm, meget underligt at batteriet kun koster 160 $ via linket i #7, mens det koster 2200 kr. via hp.dk

Hvad er forskellen? hvorfor er der denne prisforskel?

er siden der linkes til troværdig?
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2010 - 09:26 #11
Alting er billigere over there :-)
Og ja, den kan vist ikke være mere troværdig, da det er den officielle HP online shop i USA, der linkes til i #7

En Dollar er ca. i 5,20 kr. x 170$ = 884 kr.

Men $ er jo uden told & moms - told ved jeg ikke lige hvad/hvormeget der skal betales, men dansk moms er jo er 25% oveni.
Avatar billede sivasli_ Nybegynder
09. januar 2010 - 15:11 #12
Mon man skal satse på at den ikke bliver fanget i tolden?

eller vil den med sikkerhed blive taget?
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2010 - 15:20 #13
Nu vil jeg ikke råde dig til noget der er ulovligt osv.
Jeg ved ikke om alle pakker osv. bliver scannet/tjekket osv.

Ps. Jeg ville dog selv bestille og håbe på det bedste :-)
og selv med moms osv. vil det sikkert være billigere.
Avatar billede lullepigen Nybegynder
17. januar 2010 - 09:58 #14
Jeg har også samme problem med min nye Envy 15, men udover det oplever jeg også at batteriet bliver overophedet meget hurtigt. Så varmt at jeg næsten ikke kan holde hånden på den.

Oplever du det samme problem??
Avatar billede haverslev Novice
17. januar 2010 - 10:18 #15
lullepigen >

http://www.notebookcheck.net/Review-HP-Envy-15-Notebook.22272.0.html

Hvis du se/læser denne artikel, og f.eks går ned til punktet:
Temperature
Så vil du se en måling der er fortaget af pc`ens overside og dens bagside. - 9 målinger er foretaget på for/bagside.
og de skriver:
We measured a maximum of 43.7 °C at the top side and of 45.0 °C in the middle of the bottom side.
Avatar billede hornbech Praktikant
02. marts 2011 - 18:49 #16
Jeg har et ekstra batteri på min Envy 15.

Der er plusser og minusser ved det

Plus = når jeg har det ekstra bateri på kan det "næsten" holde en hel arbejdsdag ihvertfald meget lang tid.

Minus = pcen bliver næsten dobbelt så tyk og dobbelt så tung, så man ikke rigtig kan kalle det en bærbar mere