Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
01. december 2009 - 18:03 Der er 12 kommentarer

CD/DVD drev virker ikke

Hej

Jeg har her i Febuar købt min Medion Akoya med vista og den har virket upåklageligt men der er bare det at jeg opdaterede den på et tidspunkt og så skulle den genstarte. Efter det ville den ikke starte igen men det fiksede jeg.

Nu gider den ikke finde eller bruge mit CD/DVD drev og jeg har prøvet dette her:

1. Gå ind i start.

2. Søg på regedit

Note: Hvis du bliver bedt om administrator kode så få det ordnet.

3. Gå ind og finde dette

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

4. I højre panel skulle der gerne stå:

Upperfiles og
Lowerfiles

...Men det gør der ikke, eller jeg kan ikke finde dem.

Jeg har brug for hjælp til dette:

*Hvis det er fordi jeg ikke kan finde dem hvor skal jeg så lede?
*Hvis det er fordi de ikke er der hvad skal jeg så gøre?

Tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede haverslev Novice
01. december 2009 - 18:18 #1
Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på System og vedligeholdelse og derefter klikke på Enhedshåndtering.

Find dit CD/DVD-drev og H-klik på det og vælg fjern
Genstart pc`en og lad Windows selv finde og installere det igen.
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
02. december 2009 - 06:34 #2
Det drev jeg har er ikke registreret derinde. Det eneste jeg har der er en virtuel cd/dvd drev. Tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2009 - 08:38 #3
Hvis det er Deamon tool, Alcohol 120 som du evt. bruger som virtuel drev, så prøv lige at fjerne det og se om ikke du evt. få dit drev igen.
Tillige, når du har slettet det/de virtuelle drev, så tjek tillige i reg.databasen (regedit) for Upper/Lowerfilter samtidig.
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
02. december 2009 - 09:45 #4
Har prøvet med upperfiles og lowerfiles men jeg kunne ikke finde dem, det har jeg vist skrevet. og jeg bruger desvære MagicISO.

Da jeg havde fjernet det virkede min disc enhed stadig ikke. Kan finde den under enhedshåndtering men de siger at den virker fint men jeg kan ikke finde den under denne computer.
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2009 - 11:26 #5
Hvis jeg forstår dig ret, så er drevet nu at finde i enhedshåndtering.
Hvis ja, så Klik på Start, klik på Kontrolpanel, klik på System og vedligeholdelse og derefter klikke på Enhedshåndtering.

Find dit CD/DVD-drev og H-klik på det og vælg fjern
Genstart pc`en og lad Windows selv finde og installere det igen.
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
02. december 2009 - 11:35 #6
Jeg har prøvet at fjerne og genstarte under enheds håndteringen men jeg finder den stadig derinde efter at jeg har genstartet.
Avatar billede haverslev Novice
02. december 2009 - 11:48 #7
Prøv følgende
H-klik på Denne Computer, vælg Administre, klik på Diskhåndtering (står i venstre side)
Nu vises dine forskellige drev.
Se om dit CD/DVD-drev er der og tjek om det har et drevbogstav
Hvis ikke, så H-klik på den og vælg "skift sti og drevbogstav"
find det drevbogstav den havde før.
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
25. december 2009 - 14:37 #8
Mit cd/dvd drev står der ikke, jeg kan finde mine harddiscs og mit USB og det er det.
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2009 - 08:11 #9
Prøv at gå i bios og se om dit CD/DVD drev er registreret der.
Hvis ikke, så tjek evt. at kabler/stik sidder korrekt.
Hvis det ikke hjælper, så er drevet nok defekt
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 20:17 #10
Lukketid?
Avatar billede Jacob1509 Nybegynder
02. april 2010 - 17:35 #11
Jeg beklager men jeg ved ikke hvordan man går ind i bios. Jeg er kun 16 og har ikke haft min pc mere end 1 år.
Avatar billede peter444 Nybegynder
23. december 2012 - 14:33 #12
jeg har det samme problem. jeg har prøvet at fjerne cd/dvd og genstartet min pc. så installere jeg den igen ( min pc kommer med det). så har jeg gjort det. men det virker stadig ikke