Avatar billede flashnet Nybegynder
29. november 2009 - 22:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tegning af stiplet linje

Jeg har fundet nogle sider om dette:

http://www.cartogrammar.com/blog/drawing-dashed-lines-with-actionscript-3/

http://www.warmforestflash.com/blog/2009/01/as3-dotted-line-class/

problemet er blot at jeg skal have en .as fil ved siden af .fla og .swf filen, hvilket jeg ikke gider.

Kan man få disse packages ind .fla filen på en eller anden måde?
Avatar billede maqhem Nybegynder
29. november 2009 - 23:43 #1
Du burde virkeligt overveje at skifte til mere moderne former for programmering med blandt andet OOP (klasser som .as-filer), for det er faktisk meget smart :)

Ellers kan du matematisk inddele linjen i små linjesekvenser med en funktion, men overvej lige det andet først og giv mig så en god grund til ikke at bruge klasser. Så kan vi måske se på det andet sammen engang i næste uge, hvordan man gør det rent matematisk og smart med en funktion i Flash uden brug af en .as-fil. Men jeg gider ikke at lave det til dig, hvis det bare er fordi du er imod moderne teknologier ;)
Avatar billede hmanback Nybegynder
30. november 2009 - 02:49 #2
Det er også hårdt arbejde at downloade og referere til en klassefil i Flash...
Avatar billede flashnet Nybegynder
30. november 2009 - 20:15 #3
Så lad gå da. Har kigget på denne her:
http://www.cartogrammar.com/blog/drawing-dashed-lines-with-actionscript-3/

Har downloaded hans ZIP fil, og extracted. Det virker for mig ikke, giver mig følgende fejlmeddelse på linje 54:

1067: Implicit coercion of a value of type String to an unrelated type int.
Avatar billede hmanback Nybegynder
02. december 2009 - 15:19 #4
Brug den anden i stedet, den virker
http://www.warmforestflash.com/blog/2009/01/as3-dotted-line-class/

Lukketid?
Avatar billede flashnet Nybegynder
09. december 2009 - 16:52 #5
Tak, men i mit tilfælde ville den anden virke bedre, da den optegner en stiplet linje mellem x antal punkter, og til sidst adder. Men vælger dog at lukke, smid svar :)
Avatar billede hmanback Nybegynder
10. december 2009 - 15:05 #6
ok, det kan jeg godt se er fikst, bare nap dine point selv. :)
Avatar billede flashnet Nybegynder
18. januar 2010 - 23:10 #7
Jeg fik det andet til at virke i stedet, super!